تازه های سایت

کد مطلب: 32201
29. مرداد 1396 - 13:05
پسربچه 15 ماهه اهل روستای ایزدآباد سیرجان که به خاطر شکنجه‌های وحشیانه با دست شکسته، بدن سوخته و بریدگی عمیقی در دست چپش به بیمارستان کرمان انتقال یافته بود عمل اول را با موفقیت پشت سر گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری گرو، قربانی کودک آزاری، پنجشنبه شب نیمه جان به بیمارستان سیرجان انتقال یافت و پزشکان با معاینه زخم عمیق دست چپ او و شکستگی استخوان بازوی راستش، برای انجام عمل جراحی تخصصی مقدمات انتقال او به بیمارستان کرمان را فراهم کردند.

دکتر اسدبیگی، رئیس اورژانس سازمان بهزیستی کشور گفت: طبق اعلام اورژانس، ساعت 2 نیمه شب پنجشنبه پسر پانزده ماهه توسط مادرش به بیمارستان سیرجان آورده شد و پزشکان پس از معاینات اولیه اعلام کردند که دست چپ کودک به خاطر شدت جراحت ناشی از پارگی با چاقو باید تحت عمل جراحی قرار گیرد. در دست راست کودک شیرخواره هم علائمی از شکستگی وجود داشت و همین‌طور آثار کبودی روی صورتش دیده می‌شد، ضمن اینکه در چند نقطه از بدن این طفل دردمند هم جای سوختگی با آتش سیگار به چشم می‌خورد.

 

وی افزود: کادر درمانی به خاطر شرایط ویژه کودک و همین‌طور شدت جراحات وارده او را به بیمارستانی در کرمان منتقل کردند و همکاران ما بلافاصله با اطلاع از ماجرا به این بیمارستان اعزام شدند و با مادر کودک به گفت‌وگو پرداختند.

حتی خود من هم به صورت تلفنی با زن 27 ساله صحبت کردم و همکارانم هم این موضوع را تأیید کردند که مادر پسر خردسال اعتیاد دارد. همچنین متوجه شدیم پدر کودک که در زندان است، خانواده‌اش را به پسرعمه‌اش سپرده بود اما بررسی‌ها نشان می‌دهد پسرعمه مرد خانواده هم از افراد خلافکار و معتاد است. مادر کودک نیز ادعا می‌کند در زمان حادثه خواب بوده و وقتی بیدار شده متوجه پارگی و خونریزی شدید دست پسرش شده است و بسرعت او را به بیمارستان رسانده است.

دکتر اسدبیگی ادامه داد: خوشبختانه روز شنبه عمل جراحی روی دست شکسته کودک انجام شد و قرار است بزودی عمل ترمیمی دیگری نیز انجام شود.

در حال حاضر پلیس و دستگاه قضایی در حال پیگیری موضوع هستند و ما پس از تکمیل تحقیقات و صدور حکم قاضی این کودک شکنجه شده را به مرکز بهزیستی تحویل خواهیم داد.

پدرکودک در زندان؛ مادرش گرفتار اعتیاد

عباس صادق‌زاده، مدیر کل بهزیستی استان کرمان نیز گفت: پدر این کودک آسیب دیده به اتهام قاچاق مواد مخدر در زندان است و مادرش هم اعتیاد دارد. با توجه به وضعیت این خانواده، فرزند 6 ساله‌شان نیز در معرض اعتیاد قرار دارد و برای جدا کردن او از مادرش نیاز به حکم قضایی داریم.

بررسی‌ها نیزنشان می‌دهد این کودک با جسمی سخت و به احتمال زیاد با چاقو یا قمه مورد شکنجه قرار گرفته است. به ادعای مادر، عموی کودک او را آزار داده اما فرضیه دیگر این‌است که اوتوسط فرزند عمویش شکنجه شده باشد. با وجود این مقدمات احضار مظنون‌های پرونده و امور درمان کودک آزار دیده که به احتمال زیاد اعتیاد دارد، در حال انجام است. این کودک آسیب روحی و جسمی شدیدی دیده که باید بخوبی درمان شود.

منبع: روزنامه ایران

دیدگاه شما