تازه های سایت

کد مطلب: 32144
25. مرداد 1396 - 7:33
فرماندار شهرستان نهاوند از احداث دهمین کتابخانه عمومی شهرستان در شهر فیروزان با اعتبار ۱۱۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند فرماندار شهرستان نهاوند در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌هاي عمومي شهرستان نهاوند که امروز برگزار شده بود، اظهار کرد: اعتبارات کتابخانه‌های عمومی نسبت به سال گذشته ۲,۵ برابر افزایش یافته به طوریکه امسال ۲۱۲ میلیون تومان اعتبار برای بحث کتابخانه‌های عمومی شهرستان درنظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به ظرفيت شهرستان و سابقه تاريخي، انتظار ما در بحث سرانه، عضويت و ساير بخش‌هاي مربوط به کتاب و کتابخواني بيشتر است.

حمیدوند فعاليت مجمع خيرين کتابخانه‌ساز شهرستان را مطلوب ارزیابی و عنوان کرد: برای گسترش و رونق فرهنگ کتاب و کتابخواني باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم.

رئيس اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان نهاوند نیز انجمن خیرین کتابخانه‌ساز این شهرستان را پیشگام در اعتلاء و ارتقاء جایگاه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست.

میلاد امینیان با بیان اینکه در راستای رسیدن به نتایج مطلوب و خروجی‌های موفق در زمینه‌های مختلف اجرایی، باید دارای برنامه و نقشه راه بود، خاطرنشان کرد: شناسایی و تبلیغات هدفمند، برقراری ارتباط موثر، پیگیری مستمر تحقق وعده‌ها و حفظ و نکوداشت خیرین به عنوان ارکان اصلی چرخه امور کتابخانه‌ها حائز اهمیت است.

وی از عضویت فعال ۶۵۰۰ نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان خبر داد و گفت: در ابتدای سال ۹۵، ۴ درصد جمعیت شهرستان عضو کتابخانه بوده‌اند که در ابتدای سال ۹۶، نیم درصد افزایش یافته است که در مقایسه با عدد برنامه ششم توسعه که ۴,۸ است، افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و فاصله چندانی نداریم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما