تازه های سایت

کد مطلب: 32100
20. مرداد 1396 - 14:53
فشارهای هفته‌های اخیر اصلاحات برای اجبار دولت به انتخاب وزرای همسو با این جریان خصوصا در وزارتخانه‌های راهبردی و امنیتی نتوانسته است بر روحانی تاثیری گذاشته و تقریباً اصلاح طلبان از گزینه های پیشنهادی خود ناامید شده اند.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیش از برگزاری انتخابات زمزمه ها و شروط اصلاح طلبان برای روحانی در چینش کابینه دوازدهم شنیده می‌شد؛ در همین راستا پروژه عبور از وزرای کشور، اطلاعات و وزیر دفاع توسط اصلاح طلبان و رسانه‌های آنها کلید خورد.

با انتخاب روحانی این فشارها بیشتر و سهم خواهی ها به شدت علنی تر شد تا جایی که رسانه های اصلاح طلب مستقیماً گزینه‌های خود را معرفی کرده و از سهم اصلاح طلبان در آرای روحانی سخن می‌راندند.

اعضای فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی بارها بر عملکرد وزیر کشور تاکید کرده و حتی با وجود اینکه انتخابات ریاست جمهوری به نفع دولت به پایان رسید دست از انتقادات خود بر نداشتند.

در ماه گذشته  و هنگامی که به گفته یکی از روزنامه های زنجیره‌ای حلقه‌ای متشکل از محمد نهاوندیان، محمدباقر نوبخت، محمود واعظی، حسین فریدون و اکبر ترکان مشغول بررسی پیشنهادهای کابینه دوازدهم بودند،‌خبر ماندن رحمانی فضلی در کابینه دوازدهم شوک بزرگی به اصلاح طلبان وارد کرد.

در ادامه و با قطعیت پیدا کردن بیشتر این گزینه، تلاش اصلاح طلبان برای تکیه شریعتمداری بر کرسی وزارت کشور کمرنگ شد هرچند حضور محمد شریعتمداری در حزب اعتدال و توسعه دلیلی دیگر برای دوری اصلاح طلبان از این گزینه بود.
علیرغم فشارهای هفته‌های اخیر اصلاحات برای اجبار دولت به انتخاب وزرای همسو با این جریان خصوصا در وزارتخانه‌های راهبردی و امنیتی، به نظر می‌رسد مقاومت دولت سبب ناامیدی نسبی از این تغییرات شده است.

در این خصوص برخی از سران جریان اصلاحات ضمن مهم ارزیابی کردن لزوم تحول در حوزه سیاسی و امنیتی کابینه، از بی توجهی دولت به این امر گلایه مند و نا امید شده اند. این جریان عدم تغییر رحمانی فضلی را نوعی دهن کجی به بدنه اجتماعی خودشان می دانند.

دیدگاه شما