تازه های سایت

کد مطلب: 32063
18. مرداد 1396 - 8:09
فرمانده انتظامی نهاوند گفت: در شهرستان نهاوند در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابهه سال قبل انواع سرقت ۱۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ منصور ملکی در نشست خبری که به مناسبت هفته خبرنگار در محل فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: در درگیری‌ها و نزاع‌های فردی در بین مردم نیز در چهار ماهه نخست امسال شاهد کاهش 5 درصدی وقوع نزاع‌های فردی هستیم و اما در نزاع‌های دست‌جمعی طی این مدت آمار نسبت به سال گذشته ثابت است.

وی تصریح کرد: در تصادفات فوتی برون شهری در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد کاهش تصادفات برون شهری را داشته‌ایم و همچنین در تصادفات فوتی درون شهری نیز در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 33درصد کاهش تصادفات را در شهرستان نهاوند شاهد هستیم.

ملکی عنوان کرد: در بحث تماس‌های 118 نیز در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در شهرستان نهاوند کاهش 18 درصدی تماس با 118 را داشته‌ایم که بحث آموزش‌های همگانی که در این خصوص به جامعه هدف داشته‌ایم در کاهش این آمار بسیار موثر بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند با اشاره به کشف 42 قلم عتیقه‌جات در شهرستان، بیان کرد: طی این مدت نیز در شهرستان نهاوند 42 قلم عتیقه‌جات کشف و ضبط شد و پنج هزار لیتر سوخت قاچاق نیز از جمله کشفیات نیروی انتظامی شهرستان نهاوند در این مدت بوده است.

وی اظهار داشت: دستگیری یک فرد کلاهبردار که در یکی از استان‌های مرکزی اقدام به 112 میلیون تومان کلاهبرداری از یک خانم کرده بود، این متهم در شهرستان نهاوند دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شد.

ملکی تصریح کرد: همچنین یک سارق که در یکی از شهرستان‌های شمال غربی با یک قمه اقدام به سرقت خودروی یک شهروند کرده بود که این سارق اهل یکی از روستاهای اطراف شهرستان بود که موفق شدیم این سارق و خودروی سرقتی را در شهرستان دستگیر و ضبط کنیم و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی افزود: در بحث کشفیات مواد مخدر نیز در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش هفت درصدی کشف مواد مخدر را در شهرستان داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی نهاوند با اشاره به مزاحمت کارونال‌های عروسی، گفت: متأسفانه عده‌ای با به راه انداختن  کارناوال‌های عروسی در سطح شهر سبب ایجاد مزاحمت‌هایی برای شهروندان می‌شوند که این مزاحمت‌ها در سیستم ثبت خواهد شد و این افراد شناسایی می‌شوند و حتما برای آن‌ها تشکیل پرونده خواهد شد و در اسرع وقت این افراد مزاحم تحویل مراجع قضایی داده می‌شوند.

ملکی عنوان کرد: نیروی انتظامی به عنوان پلیس مردم محور است و در همین راستا و در قالب بند 8 قانون اساسی که مردم باید از دستگاه‌های دولتی مطالبه‌گر باشند و دستگاه‌های دولتی نیز موظف به توضیح دادن و شفاف‌سازی هستند، سامانه 197 و دفاتر نظارت همگانی را راه‌اندزی کرده است.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی شهرستان نهاوند با راه‌اندازی این سامانه خودش را در برابر مردم پاسخگو می‌داند و هر هفته نیز با برگزاری جلسات ملاقات عمومی فرصتی را برای عموم مردم در نظر گرفته است که خواسته‌ها و مشکلات خود را مطرح کنند.

ملکی با بیان اینکه قدرت رسانه‌ها یکی از قوی‌ترین قدرت‌ها در سطح جامعه است، افزود: خیلی از مطالب باعث ایجاد شایعه در سطح جامعه می‌شود که به تبع آن نیز ناامنی و رعب و وحشت در جامعه ایجاد می‌شود که روشنگری اصحاب رسانه در این زمینه می‌تواند آرامش را به جامعه برگرداند و اصحاب رسانه در حیطه وظایف خود  با کمک به نیروی انتظامی باعث رشد بیشتر آرامش در سطح جامعه می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما