تازه های سایت

کد مطلب: 32043
16. مرداد 1396 - 8:29
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند با بیان اینکه‌ بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند ۲۷ میلیارد تومان از بیمه طلب دارد‌، گفت: بیمارستان شهید آیت الله قدوسی نهاوند با حضور وزیر‌ بهداشت‌ افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی در نشست خبری که به مناسبت هفته خبرنگار در محل شبکه بهداشت و درمان شهرستان  نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته 34 پروژه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند کلنگ‌زنی شد.

وی با بیان اینکه پروژه مرکز جامع خدمات سلامت شهر فیروزان نیز از محل اعتبارات بنیاد علوی کلنگ‌زنی شد، افزود: این پروژه نیز در دست ساخت قرار دارد و از مجموع اعتباراتی که برای این پروژه‌ها اختصاص یافته بود 16 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.

دارابی با بیان اینکه  در مجموع همه این پروژه‌ها در هفته دولت و دهه فجر امسال به طور کامل افتتاح  می‌شوند، گفت: این پروژه‌ها شامل کلینیک، مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی گیان، خانه‌های بهداشت و غیره است.

وی عنوان کرد: بیمارستان خیرساز آیت‌الله علیمرادیان، تنها بیمارستان نهاوند است که تخت‌های این بیمارستان جوابگوی تعداد مراجعین نیست که قطعا با افتتاح بیمارستان جدید نهاوند این مشکلات حل خواهد شد و با افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی در شهرستان از میانگین کشوری بالاتر خواهیم بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند بیان کرد: بیمارستان جدید نهاوند که به نام بیمارستان شهید آیت‌الله قدوسی نام‌گذاری شده است به احتمال زیاد تا پایان این ماه با حضور دکتر هاشمی در نهاوند افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

دارابی اظهار داشت: برای ساخت و تجهیز بیمارستان شهید آیت‌الله قدوسی نهاوند 60 میلیارد تومان هزینه شده که 40 میلیارد تومان برای ساخت و 20 میلیارد تومان برای تجهیز این بیمارستان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: برای جذب نیروهای این بیمارستان از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی همدان اقدام می‌شود و همه متقاضیان می‌توانند در این سایت ثبت نام کنند و از طریق آزمون نیروهای مورد نیاز این بیمارستان گزینش می‌شوند.

دارابی افزود: در سال‌های گذشته و قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت نیروی انسانی، پزشکان متخصص، مراکز بهداشتی و درمانی کم بود و هزینه درمان بیماری‌ها بسیار سنگین و سرسام آور بود که خوشبختانه با اجرای طرح تحول سلامت و تلاش‌های دولت فعلی در این راستا بسیاری از این مشکلات حل و تحول اساسی در بخش بهداشت و درمان به وجود آمد.

وی عنوان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت از لحاظ وجود پزشکان متخصص، تجهیزات و امکانات بیمارستان‌ها، هتلینگ بیمارستان‌ها و غیره پیشرفت قابل توجهی در شهرستان به وجود آمده و در حدود 90 درصد این امکانات و تجهیزات به‌روز شده است و نقاط ضعف موجود نیز به خاطر مراجعه زیاد و رعایت نکردن سیستم ارجاع است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند تاکید کرد: در حال حاضر تمام مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان نهاوند دارای پزشک، مراقب سلامت، ماما و غیره هستند و تمام پرونده‌ها نیز الکترونیک شده‌اند و همه امکانات مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان به روز شده است و در مراکز جامع خدمات سلامت شهرستان اگر سیستم ارجاع رعایت شود، هیچ مشکلی نداریم.

دارابی بیان کرد: مشکل ما در شهرستان در بحث بیمارستان تنها کمبود نیروی انسانی و پیشتیبانی است که این به خاطر مشکلات وزارت خانه است که امیدورایم به زودی این مشکل نیز برطرف شود.

وی اظهار داشت: در بحث فوریت‌های پزشکی نیز پایگاه‌های ما در شهرستان چهار برابر شده است و 6 دستگاه آمبولانس نیز به ناوگان حمل و نقل فوریت‌های پزشکی شهرستان افزوده شده است.

دارابی افزود: در سه راهی فارسبان نقطه کور وجود دارد که با رایزنی‌های انجام شده در این خصوص به زودی مرکز فوریت‌های پزشکی در این مکان احداث می‌شود و برای جذب نیرو برای این مرکز منتظر دستور مقامات بالاتر  هستیم.

وی تصریح کرد: در بحث پد بالگرد نیز در بیمارستان جدید نهاوند از نظر استاندارد بهترین پد بالگرد را در کشور داریم و هم‌زمان با افتتاح بیمارستان این پد بالگرد نیز افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند به طرح وارنیش فلوراید اشاره کرد و گفت: هر ساله در شهرستان نهاوند در دو مرحله طرح وارنیش فلوراید برای 34 هزار دانش آموز انجام می شود که با اجرای این طرح مهم 20 تا 30 درصد از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان جلوگیری می‌شود و هم‌چنین خدمات دندانپزشکی در مراکز روستایی برای افراد زیر 14 سال و زنان باردار به صورت رایگان انجام می‌شود.

دارابی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در شهرستان نهاوند به تبع سایر نقاط کشور وجود دارد بحث پرداخت کارانه پزشکان است و ما نتوانسته‌ایم به موقع این کارانه را به پزشکان پرداخت کنیم و این مشکل به خاطر این است که بیمه‌ها به موقع و خوب پول پرداخت نمی‌کنند و در حال حاضر بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند 27 میلیارد تومان از بیمه طلب دارد.

وی با اشاره به مسئولیت خطیر خبرنگاران، بیان کرد: خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند که اگر صادقانه عمل کنند و برای اطلاع‌رسانی و درج اخبار در جامعه پژوهش لازم را انجام دهند، می‌توانند تأثیر بسیار مثبتی در حل مشکلات در همه زمینه‌ها به خصوص در حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نهاوند در پایان این مراسم با اهداء لوح و هدایایی از اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان تجلیل و قدردانی شد./تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاه شما