تازه های سایت

کد مطلب: 32009
14. مرداد 1396 - 8:26
امام جمعه نهاوند با بیان اینکه نهاوند با مشکل کمبود پزشکان متخصص مواجهه است گفت:خبرنگاران اخبار مثبت نهاوند را نیز منعکس کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی‌نیا در مراسم دیدار با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز هفته خبرنگار برگزار شد اظهار داشت: کمبود پزشکان  متخصص در شهرستان نهاوند به شدت احساس می‌شود و با وجود امکانات محدود شهرستان نهاوند پزشکان متخصص حاضر نمی‌شوند در نهاوند بماند و آن‌ها به خاطر امکانات و درآمد بیشتر شهرهای بزرگ‌ را به شهرستان نهاوند ترجیح می‌دهند.

وی تصریح کرد: بیمارستان خیرساز آیت‌الله علیمرادیان نهاوند نیز بعد از ساخت به خوبی تجهیز نشد و نیروهای متخصص در این بیمارستان وجود نداشت و در حال حاضر که این بیمارستان روی روال افتاده ولی همچنان خدمات درمانی و پزشکی به صورت صد درصد به مردم ارائه داده نمی‌شود و توقعات مردم شهرستان در این زمینه برآورده نشده است.

عدم حضور پزشک متخصص در نهاوند سبب نارضایتی مردم شده است

مغیثی‌نیا افزود: نبود سونوگراف زن نیز یکی از مشکلات شهرستان نهاوند است که حتی در صورت وجود یک سونوگراف زن در بیمارستان که فقط دو روز در هفته شهروندان را ویزیت می‌کند، با توجه به جمعیت شهرستان وجود یک متخصص جوابگو نیست.

وی عنوان کرد: با افتتاح بیمارستان جدید نهاوند در صورتی این بیمارستان می‌تواند مشکلات شهرستان را مرتفع کند که پزشکان متخصص مورد نیاز مردم شهرستان در این بیمارستان حضور داشته باشند در غیر این صورت این بیمارستان مشکلات حوزه درمان نهاوند را حل نمی‌کند.

امام جمعه نهاوند با اشاره به زلزله‌ اخیر نهاوند، بیان کرد: شهرستان نهاوند روی گسل زلزله قرار گرفته است و‌ زلزله اخیری که در شهرستان نهاوند اتفاق افتاد بعد از این زلزله نیز تاکنون 91 پس‌لرزه در شهرستان اتفاق افتاده است.

اعتبارات مقاوم‌سازی با توجه به زلزله‌خیز بودن نهاوند افزایش یابد

مغیثی‌نیا اظهار داشت: اعتباراتی که برای مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در شهرستان اختصاص داده‌اند اقدام خوبی است و با این اعتبارات می‌توان خانه‌های قدیمی و سست را در شهرستان مقاوم‌سازی کرد ولی با این اقدامات همه مشکلات حل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: همان‌طور که در آیات قرآن نیز آمده بسیاری از بلاهای طبیعی که در جوامع مختلف رخ می‌دهد به خاطر عقوبت گناهان است و قوم‌های زیادی در گذشته وجود داشته‌اند که به خاطر گناهان به عذاب الهی گرفتار و نابود شده‌اند و بلاهای طبیعی مانند زلزله اخیری که اتفاق افتاد می‌تواند به خاطر وجود گناهان، اعمال نادرست و بی‌تفاوتی نسبت به این گناهان باشد و این نشان می‌دهد که همه ما نباید نسبت به این گناهان بی‌تفاوت باشیم.

جایگاه سوخت بلااستفاده جهان‌آباد میلیاردها تومان به بیت‌المال ضرر زد

مغیثی‌نیا به جایگاه سوخت روستای جهان‌آباد اشاره کرد و افزود: متاسفانه جایگاه سوخت و منبع‌های بزرگ نفتی که در روستای جهان‌آباد نهاوند ساخته شده است، بلا‌استفاده رها شده‌اند در حالی که میلیاردها تومان از بیت‌المال برای ساخت این مکان هزینه شده است.

وی عنوان کرد: رها کردن این مکان به این شکل در واقع ضرر به بیت‌المال است که امیدورایم شرکت نفت که تاکنون هیچ فکری به حال این مکان نکرده و همان‌طور این مکان را بلا‌استفاده رها کرده است، فکری اساسی برای این مکان بکند که از این مکان استفاده بهینه شود.

امام جمعه نهاوند خطاب به اصحاب رسانه شهرستان بیان کرد: یکی از گلایه‌هایی که از اصحاب رسانه در شهرستان می‌شود این است که اصحاب رسانه و خبرنگاران اخبار مثبت را در شهرستان آن‌طور که باید پوشش نمی‌دهند.

خبرنگاران مانند طلاب وظایف مهمی عهده‌دار هستند/اخبار مثبت نهاوند نیز منعکس شود

مغیثی‌نیا با اشاره به‌ این‌که اصحاب رسانه و خبرنگاران نیز مانند طلبه‌ها رسالت خطیری بر عهده دارند، گفت: اصحاب رسانه در انعکاس اخبار باید واقعیت‌ها را مدنظر قرار دهند و طوری عمل کنند که نه حق مردم و نه حق دولت ضایع شود و این کار هنرمندانه‌ای است که از عهده هر کسی بر نمی‌آید.

وی اظهار داشت: یک واقعیتی که نمی‌شود آن را انکار کرد این است که در حال حاضر مردم با مشکلات زیادی مواجهه هستند و اصحاب رسانه باید تلاش کنند که تا آنجایی که امکان دارد دلسوزانه برای حل مشکلات مردم گام بردارند و بدانند که برای حل مشکلات مردم، تاختن به مسئولان تنها راه‌حل نیست و حتی ممکن است نتیجه عکس نیز بدهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما