تازه های سایت

کد مطلب: 32002
13. مرداد 1396 - 17:54
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نهاوند با بیان اینکه امسال بیش از ۶۰ حرفه در مراکز فنی و حرفه‌ای نهاوند آموزش داده می‌شود، گفت: ۵۰ درصد جوانان جویای کار نهاوندی هیچ‌گونه مهارتی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احدالله ترکمان با اعلام این خبر اظهار داشت: رشته‌های پرورش گیاهان آپارتمانی، سیم‌کشی و عیب‌یابی مدارهای پایه برق ساختمانی، پرورش قارچ دکمه‌ای و طلا و جراهر‌سازی (جوش و ترمیم) در سال 96 به عنوان رشته‌های جدید در دو مرکز ثابت آقایان و بانوان به متقاضیان آموزش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: توانمندسازی نیروی ماهر و نیمه‌ماهر از رسالت‌های اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان همدان با طرح‌ها و پژوهش‌های مختلف، نیاز سنجی لازم را در این حوزه انجام می‌دهد و در تلاش هستیم که دوره‌های آموزشی متناسب با نیاز بازار کار در منطقه باشد.

ترکمان با اشاره به این‌که بر اساس گزارش‌های ارائه شده از مراکز مختلف در شهرستان 50 درصد جوانان جویای کار هیچگونه مهارتی ندارند، افزود: 22 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح شهرستان نهاوند فعال است و با توجه به شرایط کنونی اشتغال و بیکاری در شهرستان نیازمند جنبش ایجاد کارآفرینی و مهارت در بین جوانان هستیم.

وی عنوان کرد: آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در رشد اقتصادی عدالت محور، افزایش بهره‌وری و تولید، کاهش هزینه‌های تولید، ارتقاء رفاه اجتماعی و افزایش امید به زندگی در جوانان موثر است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان نهاوند بیان کرد: سال گذشته در شهرستان نهاوند 240 هزار نفر ساعت آموزش در 40 رشته آموزشی در مراکز فنی و حرفه‌ایی ارائه شده است که به منظور ارتقاء مهارت افراد بر اساس نیازسنجی به متقاضیان اعم از دانشجویان، کارجویان شهری و روستایی، صنایع و صنوف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود.

ترکمان اظهار داشت: در سال 95 این آموزش‌ها در 960 نفر دوره در 40 رشته آموزشی در دو مرکز ثابت برادران و خواهران و 22 آموزشگاه آزاد و سیار شهری و روستایی، زندان، کمپ‌های ترک اعتیاد، بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) آموزش مهارتی ارائه شده است.

وی تصریح کرد: امسال نیز با هدف اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور توانمندسازی افراد ساکن در مناطق محروم و حاشیه شهر 240 هزار نفر ساعت تعهد آموزش ایجاد شده است.

ترکمان با اشاره به سهم 55 درصدی زنان و سهم 45 درصدی مردان در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان، افزود: 192 هزار و 570 نفر ساعت آموزش در کارگاه‌های ثابت شهری، تیم‌های سیار روستا، زندان، کارگاه‌های اصناف، بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) ارائه شده است.

وی عنوان کرد: توانمندسازی جوانان جویای کار و افراد شاغل می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی گام مهمی باشد و با تربیت نیروی انسانی توانمند و ماهر می‌توان به افزایش کیفیت تولید دست پیدا کرد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان نهاوند بیان کرد: به منظور بهره‌وری مطلوب در شهرستان باید با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود نیروی انسانی ماهر در حوزه‌های کشاورزی‌ خدمات و صنعت تربیت شوند.

ترکمان تاکید کرد: همه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در همه شهرستان‌ها می‌توانند در دوره‌های فنی و حرفه‌ای ثبت نام کنند و دوره‌های کاربردی و تکمیلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقاطع کاردانی و کارشناسی در همه گرایش‌ها با اعطای گواهی‌نامه معتبر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که 80 درصد کارآموزان فنی و حرفه‌ایی را فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: اگر بخواهیم جوانان و جویندگان کار در بخش خصوصی به کار گرفته شوند باید آن‌ها را علاوه بر علم به مهارت نیز مجهز کنیم.

ترکمان تصریح کرد: اداره آموزش فنی و حرفه‌ایی استان همدان در بخش آموزش‌ مهارت‌های غیر رسمی بر اساس نیاز جامعه حرکت می‌کند و به نیازهای استان پاسخ می‌دهد که سعی شده است در این مسیر از توان بخش دولتی، خصوصی، آموزشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و کارآفرینان نیز بهره گرفت.

وی افزود: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به مراکز فنی و حرفه‌ای رغبت نشان می‌دهند به همین دلیل ارتقای سطح مهارت و شایستگی دانش‌آموختگان، توانمند‌سازی روستاییان، عشایر، افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست، ارتقای همکاری بین بخشی، تدوین استانداردهای شغلی در شهرستان و آموزش مشترک با بخش خصوصی از مهم‌ترین اولویت‌های امسال در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان نهاوند است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما