تازه های سایت

کد مطلب: 31949
10. مرداد 1396 - 8:33
کارشناس جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: به دنبال اجرای طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز در فارسبان نهاوند، 10 هزار اصله نهال بادام در این منطقه کاشته شد.
سراب فارسبان نهاوند,کاشت درخت

به گزارش پایگاه خبری گرو، حمید خزایی با اعلام این خبر گفت: طبق آمایش سرزمینی و ارزیابی های صورت گرفته، پس از پیشنهاد اهالی این مناطق برای کاشت گونه های اقتصادی ، این پیشنهاد مورد تایید قرار گرفت.
وی افزود: به دنبال تایید این درخواست ، بذر نهال بادام در اختیار شهروندان ساکن در حوزه الگویی فارسبان قرار گرفت و در اراضی این منطقه کاشته شد.
وی یادآوری کرد: حوزه فارسبان سال 84 از سوی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور به عنوان حوزه الگویی استان همدان برای مدیریت جامع حوزه آبخیز معرفی شد.
مدیراجرایی طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز فارسبان نهاوند اظهار کرد: این حوزه به واسطه داشتن ظرفیت هایی از جمله وجود سراب زیبا با هدف جذب گردشگر، فراهم بودن زمینه کشت گیاهان دارویی، زنبور داری و جنگل کاری انتخاب شد.
خزایی هدف از اجرای مدیریت جامع حوزه آبخیز را جامع نگری و ایجاد هماهنگی و مشارکت درون و بین سازمانی و استفاده از ظرفیت مردم برای پایداری و ارتقا اکوسیستم طبیعی منطقه ذکر کرد.
وی تاکید کرد: توانمند سازی بهره برداران و جوامع محلی از جمله مهمترین اولویت این طرح با هدف پیشگیری از بروز آسیب به حوزه الگویی فارسبان بوده است.
مدیراجرایی طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز فارسبان نهاوند گفت: در حال حاضر طرح کاداستر و حد نگاری به منظور مشخص شدن اراضی ملی با محدوده کشاورزی و مستثنیات به طور 100 درصد انجام شده است.
وی اضافه کرد: حوزه آبخیز فارسبان به وسعت پنج هزار و 306 هکتار مساحت شامل هشت سامان روستایی، سه سامان عشایری و پنج روستا است.
کارشناس جنگل و مرتع منابع طبیعی همدان بیان کرد: 817 نفر در این حوزه الگویی ساکن هستند و چهار هزار و 409 هکتار از اراضی ملی در این منطقه قرار دارد.
استان همدان دارای 905 هزار هکتار اراضی ملی است که بیش از 42 هزار هکتار از آن جنگل های طبیعی، دست کاشت و اراضی جنگلی است.
822 هزار هکتار اراضی ملی همدان به صورت مرتع است که از نظر پوشش گیاهی به سه درجه مرتع خوب متوسط و فقیر دسته بندی می شوند.
با توجه به فعالیت های صورت گرفته در حوزه آبخیز فارسبان ، استان همدان سال 95 موفق به کسب رتبه نخست کشوری در زمینه مدیریت جامع حوزه آبخیز شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما