تازه های سایت

کد مطلب: 31900
7. مرداد 1396 - 11:51
مدیرکل مدیریت بحران استان همدان مطرح کرد
آمار نهایی مصدومان زلزله نهاوند/خسارت و مصدومیت چندانی نداشتیم
مدیرکل مدیریت بحران استان همدان با بیان اینکه در زلزله روز گذشته نهاوند 16 نفر مصدوم شده بودند، گفت: علت مصدومیت زلزله روز گذشته نهاوند، عدم رعایت نکات ایمنی بود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علیمردان طالبی با اعلام این خبر گفت: در ساعت 5 و 34 دقیقه صبح روز گذشته زلزله‌ای به بزرگی 4.7 ریشتر در 4 کیلومتری شرق نهاوند رخ داد که کانون این زمین‌‎لرزه در عمق 2 کیلومتری زمین بود.

وی با بیان اینکه زلزله خسارت جانی و مالی چندانی نداشت، عنوان کرد: خوشبختانه در این زمین‌لرزه تنها 16 نفر دچار مصدومیت شدند که 12 نفر آنها به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی افزود: در این حادثه تنها یک نفر از مصدومان از روستای کوهانی به بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند منتقل شد.

طالبی خاطرنشان کرد: علت اصلی مصدومیت در زلزله عدم رعایت نکات ایمنی و تعجیل در خروج از منزل است در صورتی‌که اگر افراد در زمان زلزله با آرامش از منزل خارج شوند و آموزش‌های ارائه شده را اجرا کنند، خسارت و مصدومیت چندانی وجود نخواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان با اشاره به اینکه این زمین‌لرزه خسارت مسکونی نداشته است، ادامه داد: زلزله نهاوند خسارت مسکونی نداشته و فقط مقداری از تأسیسات غیرسازه‌ای و شکستنی آسیب دیده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه وقوع زلزله غیرقابل پیش‌بینی است، گفت: در وقوع زمین‌لرزه مردم و دستگاه‌ها با داشتن آمادگی و به‌کار گرفتن آموزش‌هایی که طی سال به مردم و دانش‌آموزان داده می‌شود، می‌توانند با این حادثه مقابله کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما