تازه های سایت

کد مطلب: 31871
5. مرداد 1396 - 8:45
حدود ۴۰ مربی پیش دبستانی منطقه خزل واقع در شهرستان نهاوند استان همدان که به صورت شرکتی در مراکز پیش دبستانی روستاهای این منطقه کار می کنند خواستار استخدام شدن در آموزش و پروش استان همدان هستند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، جمعی از مربیان پیش دبستانی بخش خزل واقع در شهرستان نهاوند استان همدان در تماس با ایلنا گفتند که بین یک تا ۷ سال است که در مراکز پیش دبستانی منطقه خزل به صورت  شرکتی کار می‌کنند و خواستار استخدام توسط  آموزش و پروش استان همدان هستند.

آنها با بیان اینکه تعدادشان در حدود ۴۰ نفر است، افزودند: از طریق مجلس شورای اسلامی و آموزش و پرورش استان همدان پیگیر وضعیت استخدام خود هستیم اما به ما می‌گویند که این کار منوط به تامین بودجه از سوی دولت است که تاکنون این کار انجام نشده است.

آنها در ادامه با بیان اینکه میزان حق الزحمه دریافتی  آنها «رقم ناچیزی» است، افزودند: با توجه به این که در هر مرکز پیش دبستانی ۵ تا ۱۰ نوآموز وجود دارند و رقم شهریه پرداختی آنها چیزی در حدود ۲۰۰ هزار تومان در سال است مراکز پیش دبستانی قادر نیستند که حق الزحمه‌های مناسبی را پرداخت کنند.

آنطور که مربیان پیش دبستانی منطقه خزل می‌گویند به هر کدام از آنها از مجموع شهریه‌های دریافتی از خانواده‌ها، ۱۵ درصد حق الزحمه پرداخت می‌کنند با این حساب به طور متوسط با کسر حق بیمه  ۱۰۰ هزار تومانی، در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دریافتی دارند.

مربیان پیش دبستانی منطقه خزل در عین حال می‌گویند که با توجه به هزینه‌های بالای تردد از شهر به مناطق روستایی از حق الزحمه‌های دریافتی مبالغ کمی برای گذارن زندگی در جیبشان باقی می‌ماند از این رو تنها استخدام توسط آموزش و پرورش همدان  است که می تواند وضعیت معیشتی آنان را بهبود ببخشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما