تازه های سایت

کد مطلب: 31787
31. تير 1396 - 8:33
مدیر آموزش‌وپرورش نهاوند خبر داد
ثبت‌نام بیش از 9 هزار دانش‌آموز در نهاوند
مدیر آموزش‌وپرورش نهاوند گفت: تا امروز بیش 9920 دانش‌آموز نهاوندی در دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول در سامانه مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، هادی سلگی در جلسه توجیهی مدیران مدارس نهاوند گفت: مدیران و مسئولان ستادی با دقت و سرعت در انجام ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان تلاش کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان در برنامه‌ریزی و ساماندهی نیروی انسانی و چون ثبت‌نام الکترونیکی اولین حلقه مدیریت منابع انسانی آموزش‌وپرورش است بنابراین لازم است که مدیران ضمن تسریع در انجام ثبت‌نام نهایت دقت را هنگام ثبت اطلاعات دانش‌آموزان به‌کارگیرند.

مدیر آموزش‌وپرورش نهاوند افزود: طبق اعلام کارشناس آمار و فناوری اطلاعات آموزش‌وپرورش تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام‌شده در دوره ابتدایی و متوسطه اول تا امروز بیش از 9920 دانش‌آموز بوده است.

 وی در ادامه در رابطه با بحث هدایت تحصیلی در مدارس شهرستان گفت: هدایت تحصیلی در امسال منسجم‌تر شده است و نظم بهتری به خود گرفته است.

سلگی عنوان کرد: در سال قبل به دلیل اینکه طرح هدایت تحصیلی برای اولین بار به این صورت انجام می‌گرفت، در سطح کشور با مشکلاتی مواجه بودیم؛ ولی پیش‌بینی می‌شود که با برنامه‌ریزی‌هایی که امسال انجام‌گرفته است، کمترین مشکل را در این زمینه داشته باشیم.

وی گفت: باوجوداین مشکلات ولی در سال گذشته نیز آموزش‌وپرورش نهاوند در ساماندهی هدایت تحصیلی دانش‌آموزان عملکرد بسیار خوبی از خود به‌جای گذاشت و تنها شهرستانی بود که هیچ‌کس از اولیا و دانش‌آموزان از نهاوند به مرکز استان مراجعه و شکایت نکرده بود.

رئیس آموزش‌وپرورش نهاوند اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در سال گذشته در بحث هدایت تحصیلی وجود داشت این بود که در این رابطه فرمی به نام فرم 6 وجود داشت که در این فرم دانش‌آموز را نسبت به خودش می‌سنجید؛ اما امسال فرم شماره 7 نیز به این فرایند اضافه گردیده است که دانش‌آموز را با منطقه و شهرستان می‌سنجد و خروجی آن دقیق‌تر خواهد بود و دانش‌آموز می‌تواند بهتر تصمیم‌گیری کند.

وی بابیان اینکه امسال در حوزهٔ آموزش‌وپرورش نهاوند، برای 1915 دانش‌آموز برگه هدایت تحصیلی صادرشده است، گفت: در روزهای گذشته نیز جلسه توجیهی مدیران مدارس متوسطه اول و دوم و مشاوران در کانون شهید باهنر برگزار شد و در این مرود بحث‌های خوبی ردوبدل شد.

سلگی اظهار داشت: ثبت‌نام در مدارس نمونه دولتی از روز دوشنبه شروع‌شده و ادامه خواهد داشت و از این هفته نیز طبق برنامه زمان‌بندی و دستورالعمل ارسالی ثبت‌نام در سایر مدارس متوسطه دوم شروع‌شده و مدیران و کادر اجرایی مدرسه، ملزم به حضور در آموزشگاه در تمامی ایام هفته می‌باشند.

در ادامهٔ این جلسه تعیین میزان دریافت هزینه‌های کلاس‌های فوق‌برنامه در مدارس هیئت‌امنایی موردبررسی قرار گرفت که در این زمینه نیز مدیران توضیحاتی را در خصوص نحوه هزینه مبالغ دریافتی در بخش‌های مختلف را برای اعضای شورا توضیح دادند که در آخر میزان مبلغ دریافتی، به‌عنوان کلاس‌های فوق‌برنامه در مدارس هیئت‌امنایی در دوره ابتدایی، همان مبلغ سال گذشته، یعنی 120 هزار تومان به تصویب شورا رسید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما