تازه های سایت

کد مطلب: 31745
27. تير 1396 - 16:26
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان خبر آتش سوزی جنگل گیان نهاوند را تکذیب کرد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، اسفندیار خزایی در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: پس از انتشار خبر آتش سوزی منطقه گیان نهاوند در فضای مجازی و بخش خبر صدا و سیما، با علم به نادرست بودن این موضوع امروز سه شنبه به همراه فرماندار نهاوند، بخشدار و شهردار گیان از جنگل گیان بازدید به عمل آمد.

وی تاکید کرد: حتی یک متر از جنگل گیان هم طعمه آتش نشده و اخبار انتشار یافته توسط رسانه ها نادرست و غیر قابل قبول است.
وی تاکید کرد: نباید به اخبار منتشره در شبکه های اجتماعی استناد کرد و آن را ملاک انتشار خبر قرار داد بلکه باید برای انعکاس خبر صحیح با مسئول مربوطه مراجعه و گفت و گو کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: منطقه گیان نهاوند به وسعت 200 هکتار ذخیره گاه گونه هایی زاگرسی نظیر زالزالک، انواع بادام های وحشی، کیکم، گونه های مقاوم به کم آبی همچون عقاقی و درختانی نظیر بلوط ایرانی یا غربی است.
خزایی افزود: اهالی این منطقه همواره همکاری و تعامل مطلوبی با محافظان جنگل برای جلوگیری از تخریب، تصرف و آتش گرفتن عرصه های طبیعی داشته اند.
وی اضافه کرد: جنگل گیان به قطعه های کوچکتر تقسیم بندی شده و در بین قطعه ها ' آتش بر ' با هدف جلوگیری از ادامه آتش سوزی در صورت بروز حریق ایجاد شده است.
بیش از 93 هزار هکتار مرتع و 22 هزار و 550 هکتار مناطق جنگلی در نهاوند وجود دارد که مناطق جنگلی نهاوند در سراب گیان، گاماسیاب، فارسبان، سیاهدره و حاشیه جاده ها واقع شده است.
وسعت ذخیره گاه های جنگلی نهاوند پنج هزار و 788 هکتار است که این ذخیره‌گاه‌ها دارای درختانی مانند بلوط، بادامک و گونه‌های گیاهی چون زالزالک، داغداغان و گلابی وحشی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما