تازه های سایت

کد مطلب: 31723
26. تير 1396 - 7:27
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند از پایان عملیات سمپاشی اماکن دامی و واکسیناسیون آبله گوسفند و بز در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند، حیدر سلگی از پوشش صد درصدی تمام واحدهای اپیدمیولوزیک این شهرستان نسبت به واکسیناسیون آبله گوسفندی و آبله بزی خبر داد.

وی افزود: با توجه به شروع فصل گرما و گسترش فعالیت حشرات به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مسری و به ویژه بیماری تب کریمه کنگو، عملیات سمپاشی بر روی دام‌های سبک و سنگین و جایگاه‌های نگهداری دام در شهرستان نهاوند که از نیمه دوم خردادماه 96 به صورت رایگان آغاز شده بود به پایان رسید.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از این بیماری در دام‌های سبک و سنگین این شهرستان مشاهده نشده است افزود: از همشهریان تقاضا داریم که در هنگام خرید گوشت به برچسب دامپزشکی و مهر این سازمان شامل تاریخ تولید، انقضاء و محل کشتار توجه کنند.

وی در خصوص پایان عملیات واکسیناسیون آبله گوسفند و بز در شهرستان نهاوند گفت:در سال 95 تعداد 102 واحد اپیدمیولوژیک و در چهار ماهه سال جاری 165 واحد اپیدمیولوژیک علیه بیماری آبله دام سبک در این شهرستان واکسینه شده که رشد 60 درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما