تازه های سایت

کد مطلب: 31609
19. تير 1396 - 7:38
فرماندار نهاوند گفت: امسال ۳۵ میلیارد و ۶۹ میلیون تومان اعتبار به نهاوند اختصاص‌یافته است که نسبت به اعتبارات سال گذشته شهرستان ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهاوند که با حضور کلیه مسئولان شهرستانی و تعدادی از مدیران کل استانی در سالن شهدای فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: اعتبارات امسال شهرستان نهاوند نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش‌یافته است.

وی اظهار داشت: اعتبارات امسال شهرستان نهاوند 35 میلیارد و 69 میلیون تومان است که در 230 پروژه دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدماتی هزینه خواهد شد.

فرماندار نهاوند افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید سعی کنند از اعتبارات استانی سهم شهرستان را بگیرند و نباید فقط با استفاده از این اعتبارات پروژه‌ها را انجام دهند.

وی عنوان کرد: از مجموع این اعتبارات ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی، ۶ میلیارد و ۴۹۳ میلیون از محل اعتبارات دو درصد نفت و گاز مناطق محروم است که به بخش خزل اختصاص داده شد.

 حمیدوند گفت: ۱۸ میلیارد تومان هم از این اعتبار از قانون استفاده متوازن منطقه‌ای تأمین‌شده که در ۲۳۰ پروژه هزینه خواهد شد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته اعتبارات بازسازی قبور شهدا در بخش شهری و روستایی شهرستان، اعتبار المان شهدای گروه ابوذر و المان شهدای گمنام بام نهاوند در حدود ۹۰ درصد تخصیص داشته است و امسال نیز سعی بر اتمام این پروژه‌ها داریم.

حمیدوند گفت: امسال علاوه بر ۳۵ میلیارد تومان اعتبار شهرستان، دو میلیارد تومان اعتبار نیز به بسیج سازندگی برای محرومیت‌زدایی مناطق محروم شهرستان اختصاص‌یافته است که برای اجرای این طرح دهستان خزل شرقی به‌عنوان پایلوت انتخاب‌شده است.

فرماندار نهاوند بیان داشت: بخش کشاورزی شهرستان، راه‌ها و بهسازی روستاها که نقش مهمی در جلوگیری از مهاجرت از روستاها و جلوگیری از حاشیه‌نشینی دارد، از زیرساخت‌های ایجاد اشتغال هستند که باید موردتوجه جدی قرار بگیرند.

در ادامه این جلسه ارجمندیان معاون فنی صداوسیمای مرکز همدان از پوشش 95 درصدی شبکه دیجیتال در شهرستان نهاوند خبر داد.

وی اظهار داشت: سال گذشته برای تقویت و تجهیز سیستم دیجیتال شهرستان نهاوند حدود 5 میلیارد تومان هزینه شد و امسال نیز ر صورت تخصیص اعتبار ۵ ایستگاه به شبکه دیجیتال مجهز می‌شوند و ۸ ایستگاه هم در بخش خزل نهاوند نیازمند تجهیز و راه‌اندازی شبکه دیجیتال هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما