تازه های سایت

کد مطلب: 31590
18. تير 1396 - 8:02
شهردار نهاوند گفت: مشارکت شهروندان با شهرداری در راستای واریز عوارض می‌تواند شهر را در مسیر توسعه و بالندگی قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امیررضا یوسفیان پرداخت به‌موقع عوارض را گامی مؤثر در راستای پیشبرد اهداف مدیریت شهری و تضمین‌کننده توسعه زیرساخت‌های شهری عنوان کرد و گفت: پرداخت به‌موقع عوارض از سوی شهروندان حرکتی به‌سوی تأمین هزینه‌های مرتبط با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی و خدماتی است.

وی یکی از راه‌های مؤثر در راستای ترغیب شهروندان در پرداخت عوارض را جلب اعتماد آنان بیان کرد و افزود: وجود معضل‌های بزرگ شهری ازجمله ترافیک، عدم رعایت قوانین عبور و مرور، کمبود فرهنگ شهرنشینی و نبود نشاط اجتماعی زمینه‌های بی‌اعتمادی را میان شهروندان فراهم می‌کند که این امر درنهایت میل به قانون‌گریزی را افزایش می‌دهد.

یوسفیان مهم‌ترین اولویت مدیریت شهری را جلب اعتماد و مشارکت شهروندان بیان کرد و گفت: مدیریت شهری بایستی اهم مشکلات شهری را شناسایی و در راستای مرتفع نمودن مشکلات موجود گام بردارد تا رضایت نسبی همشهریان را جلب نماید، که خوشبختانه در این راستا شهرداری نهاوند اقداماتی را انجام داده است.

شهردار نهاوند اولین گام در ارتقای فرهنگ شهرنشینی را اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان ذکر و عنوان کرد: در حال حاضر از فناوری اطلاعات می‌توان استفاده‌های مؤثری در زمینه‌های مختلف کرد و اطلاعات مفیدی را در زمان کوتاه با صرف هزینه در اختیار شهروندان قرارداد؛ تنها در این صورت می‌توان اعتماد شهروندان و از همه مهم‌تر رضایت آنان را برای مشارکت جلب کرد.

وی در ادامه پرداخت عوارض را به‌عنوان یکی از درآمدهای پایدار شهرداری و تأثیرگذار در توسعه زیرساخت‌های شهری عنوان کرد و گفت: عوارض نوسازی ازجمله درآمدهایی است که دریافت آن موجب افزایش منابع درآمدی این دستگاه و موجب خدمات‌رسانی هرچه بیشتر به شهر و شهروندان می‌شود، امید است با انجام اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده با جلب اعتماد شهروندان شاهد مشارکت هر چه بیشتر آنان در یاری‌رساندن شهرداری باشیم.

یوسفیان با اشاره به اینکه شهرداری نهادی عمومی است که بودجه آن به‌طور مستقیم از طریق ارائه خدمات به شهروندان و دریافت عوارض حاصل می‌شود، گفت: تأمین امکانات رفاهی در زمینه‌های توسعه و عمران و آبادانی شهر، بهبود وضعیت ترافیک، تأمین فضای سبز، احداث و تجهیز پارک‌های محله‌ای، بهبود وضعیت معابر درون‌شهری و ... ازجمله وظایف این دستگاه بوده که اجرایی شدن آن تنها با تعامل شهروندان و پرداخت عوارض نوسازی و بهاء خدمات شهری محقق می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما