تازه های سایت

کد مطلب: 31471
11. تير 1396 - 8:17
فرماندار نهاوند گفت: به منظور عمران و آبادانی دهستان خزل شرقی از توابع شهرستان نهاوند مبلغ ۴ میلیارد تومان اعتبار به صورت اشتراکی از محل اعتبارات دولتی و سپاه پاسداران به این دهستان اختصاص داده شد .

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند در جلسه رفع محرومیت بخش خزل شرقی نهاوند در سالن شماره ۲ فرمانداری نهاوند اظهار داشت: با توجه به تصمیم قرار گاه پیشرفت و آبادانی سپاه همدان در نظر است سه دهستان کمتر توسعه یافته در سطح استان همدان با مشارکت اعتبارات دولتی در زمینه های عمران ، بهداشتی و فرهنگی طرحهای توسعه اجرا شود که دهستان خزل شرقی از توابع بخش خزل نهاوند برای اجرای طرحهای عمران و آبادانی در نظر گرفته شده است.
حمیدوند ادامه داد: به منظور بررسی طرحهای توسعه و همچنین اولویت بندی طرحهای مورد نیاز با حضور دستگاههای دولتی پنج کارگروه تشکیل شده و از اواخر سال گذشته کارهای کارشناسی انجام گرفته است.
وی افزود: در این زمینه از سوی قرارگاه سازندگی سپاه ۲۰ میلیارد ریال و از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان نیز مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار منظور شد که با توجه به اولویت بندی طرحها برای عمران و آبادانمی روستاهای این منطقه هزینه می شود .
رئیس کمیته برنامه ریزی نهاوند با اشاره به اینکه برای عمران آبادی این منطقه در مجموع ۱۴۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده اضافه کرد: در این طرح با توجه به اولویت بندی طرحها در مرحله اول ۴۰ میلیارد ریال اعتبار مشارکتی برای آماده سازی و زیر ساخت طرحها به این دهستان اختصاص می یابد و در مرحله بعد نیز ۱۰۰ میلیارد ریال از سوی قرارگاه برای تکمیل طرحهای مورد نظر منظور می شود .
وی گفت: به منظور اجرای طرحهای نیمه تمام شهرستان که بیش از ۵۰ درصد عملیات عمرانی آنها به پایان رسیده و همچنین بدهی پیمانکاران از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبارات مورد نیاز در سال جاری تخصیص داده خواهد شد .
طرح عمران و آبادانی مناطق محروم در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب اجرا می شود که بر اساس آن قرار است از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه با مشارکت اعتبارات دولتی در یک هزار منطقه و یا دهستان در سراسر کشور طرحهای زیر بنایی برای آبادانی این مناطق اجرا شود که از این تعداد سه دهستان در شهرستانهای نهاوند ، کبودر آهنگ و فامنین در نظر گرفته شده است .
دهستان خزل شرقی از توابع بخش خزل نهاوند دارای ۴۰ روستا است که در مقایسه با سایر روستاها کمتر توسعه یافته انست و بخش خزل به مرکزیت شهر فیروزان با ۶۴ روستا در ۳۰ کیلومتری غرب شهرستان نهاوند واقع شده است. 

دیدگاه‌ها

خود نهاوند رو آباد کنید این همه مناطق قدیمی و فقیر با خانه کاه گلی که با آمدن کوچکترین زلزله ای جمعیت زیادی از شهر از بین می روند.#کارشناسی.

دیدگاه شما