تازه های سایت

کد مطلب: 31409
5. تير 1396 - 8:55
امام‌جمعه نهاوند گفت: در روز عید فطر مؤمنان روزه‌دار با اقامه باشکوه و گسترده نماز عید فطر پاداش بندگی خود را از خداوند پس از یک ماه عبادت و روزه‌داری دریافت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه‌های نماز عید فطر با تبریک فرا رسیدن این عید بزرگ گفت: عید فطر از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان است که پس از یک ماه بندگی و عبودیت به درگاه خداوند متعال فرامی‌رسد و پاداش بندگان مخلص و روزه‌دار است.

وی با اشاره به برکات ماه رمضان اظهار داشت: امیدوارم همهٔ مؤمنان و روزه‌داران از برکات این ماه عظیم بهره برده باشند و با دعاها و نجواهایی که در طول این ماه داشته‌اند آمرزش الهی را برای خود به ارمغان آورده باشند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: مردم مسلمان و روزه‌داران لازم است زکات فطره خود را تا قبل از اقامه نماز عید فطر پرداخت و یا مبلغ آن را کنار بگذارند

وی گفت: عبادت و روزه‌داری با توجه به گرمای هوا در ماه رمضان بسیار ارزشمند بود و کسانی که در این ماه روزه گرفتند قطعاً حلاوت معنوی این ایام را به‌خوبی احساس می‌کنند.

مغیثی بیان داشت: یک ماه عبودیت و دعا و مناجات موجب جلب رضایت پروردگار و ایجاد احساس مسرّت معنوی در روزه‌داران می‌شود.

وی اظهار کرد: عید سعید فطر، عید کسانی است که از عرصه‌های جهاد با نفس سرافراز برگشته و با فطرت خدایی خویش پیمانی دوباره بسته‌اند و لازم است که در طول ایام سال از این معنویت و شادی معنوی بهره‌مند باشند.

امام‌جمعه نهاوند گفت: باید در طول سال همانند ماه رمضان به ذکر و دعا و مناجات و تلاوت قران استمرار ببخشیم و همواره از رحمت و مغفرت الهی بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما