تازه های سایت

کد مطلب: 31407
5. تير 1396 - 8:14
فرماندار شهرستان نهاوند ضمن حضور در اداره کل دامپزشکی استان همدان با مدیر کل و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی استان همدان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، در این دیدار محمود رضا رسولی، مدیرکل دامپزشکی استان همدان ، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات فرماندار در ماه رمضان، گزارش مختصری از اهم فعالیت های انجام شده توسط این اداره کل طی سال جاری ارائه کرد و گفت: خوشبختانه امسال دامپزشکی توانست با واکنش سریع  از انتشار ویروس آنفلوانزا جلوگیری نمایند.
وی در ادامه در خصوص بیماری کریمه کنگو نیز گفت: در این خصوص نیز خوشبختانه با وجود سیستم پیش سرد در کشتارگاه های استان و خروج 80 در صد گوشت استحصالی استان از سیستم پیش سرد می توان اقدامات لازم را در مقابله و پیش گیری از این بیماری به عمل آورد.
وی در ادامه به تشکیل و تجهیز 25 اکیپ سم پاش در اداره کل دامپزشکی جهت سم پاشی اماکن دامی استان جهت جلوگیری از بروز و انتشار بیماری کریمه کنگو اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با همراهی مسئولین استانی و رعایت ضوابط بهداشتی از سوی مردم شریف استان و دامداران تاکنون موردی از این بیماری در استان دیده نشده است.
مدیر کل دامپزشکی استان در ادامه با اشاره به کاهش 36 درصدی تب مالت در استان در سال 1395، شهرستان نهاوند را یکی از شهرستان های معرفی کرد که با توجه به آمار ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی استان میزان شیوع تب مالت در آن کاهش داشته است.
دکتر رسولی مشکل دامپزشکی را در شهرستان نهاوند بیماری VHS  و کمبود اعتبارات در این خصوص جهت کنترل و پیشگیری از بروز و شیوع این بیماری و نداشتن گاز شهری برای ساختمان اداری دامپزشکی در شهرستان نهاوند دانست.
وی در ادامه ضمن قدردانی از مساعدتهای گذشته فرمانداری شهرستان خواستار توجه بیشتر به این بخش و حل مشکلات موجود شد.
مهندس حمیدوند فرماندار نهاوند نیز در این دیدار ضمن تقدیر از زحمات کلیه پرسنل دامپزشکی گفت : دامپزشکی با نظارتهای خود بر چرخه مواد غذایی دامی نقش اساسی در سلامت و بهداشت جامعه ایفا می کند.
وی در ادامه ضمن اشاره به نقش حساس اجرایی ونظارتی دامپزشکی جهت رفع مشکلات دامپزشکی در شهرستان قول مساعدت و همکاری بیشتر را داد.
بعد از این نشست مهندس حمیدوند، به همراهی مدیرکل و مهندس رضایی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی استان همدان بازدیدی از بخش های مختلف اداره کل دامپزشکی استان داشتند .
منبع: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان
انتهای پیام/
 

دیدگاه شما