تازه های سایت

کد مطلب: 31281
28. خرداد 1396 - 15:33
مسئول جامعةالقرآن واحد خواهران شهرستان نهاوند گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی متنوع، مستلزم داشتن اعتبارات و پشتوانه مالی است که متأسفانه این مجموعه به دلیل کمبود اعتبارت از انجام بسیاری از آن‌ها محروم است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، پری کیانی با بیان اینکه این مجموعه از سال ۸۸ به‌طور مستقل فعالیت‌های خود را آغاز کرده است، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تجوید سطح ۱ و ۲، صوت و لحن و حفظ، از جمله رشته‌هایی است که به گروه‌های سنی، خردسال، کودک، نوجوان و بزرگسال در این واحد آموزش داده می‌شود.

کیانی ادامه داد: این مجموعه کار حفظ قرآن را به‌طور جد از سال ۹۲ آغاز کرده است که از آن سال تاکنون موفق به تربیت ۴ حافظ قرآن شده است، ۴ نفر دیگر نیز تا پایان تعطیلات نیز جز حافظان قرآن این مجموعه خواهند بود.

مسئول جامعةالقرآن واحد خواهران شهرستان نهاوند گفت: در حال حاضر، ۱۴ مربی در رشته‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند که چند تن از این مربیان حافظ دست‌پروده و خروجی همین مجموعه قرآنی هستند.

وی عنوان کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی متنوع مستلزم داشتن اعتبارات و پشتوانه مالی است که متأسفانه این مجموعه به دلیل کمبود اعتبارت از انجام بسیاری از آنها محروم است، نبود امکانات آموزشی به روز نیز از دیگر مشکلات جامعةالقرآن خواهران است این در حالی است که استعداد های قرآنی خوبی در این شهرستان وجود دارد.

مسئول جامعةالقرآن واحد خواهران شهرستان نهاوند ابراز کرد: حجم فعالیت‌های قرآنی در برابر هجمه‌های فرهنگی بسیار ناچیز است که این امر نیاز به پوشش مخاطبان بسیاری دارد. مسئولین و متولیان امر نیز لازم است در این مسیر قدم‌های جدی برداشته و از جوامع قرآنی حمایت کنند.

وی گفت: مقام معظم رهبری جملات بسیار نابی را در خصوص فرهنگ عنوان کرده‌اند و ستون فرهنگ را قرآن معرفی می‌کنند و راهبرد اصلی کشور را مبتنی بر قرآن می‌دانند، علاوه بر این حوزه‌های مردمی از دیدگاه ایشان در فعالیت‌های قرآنی جایگاه ویژه‌ای دارند اما آنگونه که مسئولین و متولیان امر باید پیرو صحبت‌های ایشان باشند نیستند.

کیانی با بیان اینکه قرآن مهجور مانده است ابراز کرد: ما به قرآن اعتقاد داریم اما اعتقاد باید به اراده تبدیل شود و همه سازمان‌ها نیز باید پای کار باشند و از کارهای جزیره‌ای خودداری کنند چرا که با کار جمعی موفقیت حتمی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما