تازه های سایت

کد مطلب: 31261
27. خرداد 1396 - 9:48
امام‌جمعه نهاوند گفت: آمریکایی‌ها از ما می‌خواهند که صنایع دفاعی و موشکی را که ضامن امنیت کشور هستند کنار بگذاریم همان‌طوری که دانش هسته‌ای را کنار گذاشتیم.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی درباره دشمنی‌های آمریکایی‌ها با ملت ایران اسلامی گفت: امروز عده‌ای پیشنهاد می‌دهند که بیایید با امریکا مذاکره کنیم و هرچه او گفت گوش کنیم مانند موضوع هسته‌ای که انها گفتند کنار بگذارید و ما هم کنار گذاشتیم.

وی با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا اظهار داشت: آمریکایی‌ها می‌گویند موشک‌هایتان را کنار بگذارید و تسلیم شوید و قدرت دفاعی نداشته باشید.

امام‌جمعه نهاوند افزود: خواسته دیگر آمریکایی‌ها از ما این است که از جبهه مقاومت حمایت نکنیم و موضوع فلسطین را نیز فراموش کنیم و از مردم عراق و یمن حمایت نکنیم درحالی‌که بر اساس قرآن و اسلام ما باید از مظلومان جهان حمایت کنیم.

وی بیان داشت: آمریکایی‌ها از ما می‌خواهند که صنایع دفاعی و موشک‌هایمان را که ضامن امنیت کشور هستند کنار بگذاریم همان‌طوری که دانش هسته‌ای را کنار گذاشتیم و کنترل‌هایی در این زمینه را قبول کردیم.

مغیثی عنوان کرد: عده‌ای فکر می‌کنند که اگر موشک‌ها را کنار بگذاریم و از فلسطین و حماس و محور مقاومت حمایت نکنیم و هرچه آمریکا گفت گوش کنیم؛ امریکا دیگر با ما کاری ندارد درحالی‌که ذات شیطان بزرگی دشمن و نیرنگ است و این موضوع را در طول این سال‌ها به‌خوبی نشان داده است.

وی خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی گفت: به امید روزی نباشید که ما تسلیم آمریکا شویم؛ چون ملت ایران دست از دینش برنمی‌دارد و امریکا همان شیطان اعظم است و طبق قرآن دشمنان همواره در حال ستیز با حق خواهند بود.

امام‌جمعه نهاوند اظهار داشت: کسانی که دلشان برای ارتباط با آمریکا تنگ‌شده است و تسلیم دشمن شده‌اند باید در دینشان و عقلشان شک کرد چون منطق امام علی (ع) در مقابل دشمنان را به‌خوبی درک نکرده‌اند که آن حضرت در مقابل دشمنان مقاوم و قوی بود و یاور مظلومان بود.

وی بیان کرد: کدام عقل سلیمی می‌پذیرد که با امریکا مذاکره شود و صنایع دفاعی و موشکی کنار گذاشته شود و از اقتدار و امنیت کشور کاسته شود؟

مغیثی گفت: اگر انقلاب اسلامی پیروز شد و 40 سال است باقدرت به راه خود ادامه می‌دهد نتیجه مقاومت مردم در مقابل دشمنان است و این راه به یاری خدا ادامه دارد و تا پیروزی حق بر باطل ادامه می‌یابد.

وی با یادآوری پیشنهاد معاویه به امام علی(ع) بیان داشت: وی به حضرت علی (ع) نامه نوشت و اعلام کرد که بیا جنگ را تمام کنیم درحالی‌که همه از خدعه و نیرنگ معاویه مطلع بودند و او را فرد ظالمی می‌دانستند و امروز هم عده‌ای پیشنهاد مذاکره با آمریکا را می‌دهند.

امام‌جمعه نهاوند ادامه داد: در پیشنهاد معاویه آمده بود که‌ای علی عراق برای تو و شام هم برای من پس دیگر باهم نجنگیم و امروز هم عده‌ای به‌صورت دیگر این حرف را می‌زنند که تا کی باید با آمریکا مقابله کنیم؟

وی گفت: وقتی‌که این‌طور پیشنهاد صلحی به امام علی (ع) دادند ایشان جواب جالبی به معاویه دادند و فرمودند: ای معاویه اگر قرار بود باهم صلح کنیم از اول جنگی صورت نمی‌گرفت درحالی‌که این مسئله حق و باطل است که این دو باهم صلح کردنی نیستند و تا قیامت این مبارزه ادامه دارد و جنگ حق و باطل تمام‌شدنی نیست.

مغیثی در پایان عنوان کرد: 40 سال است که آمریکا هر جنایتی را که دلش خواسته انجام داده و ما را هم تحریم می‌کند ولی ملت مسلمان ایران جواب این نیرنگ‌ها و تحریم‌ها را با مقاومت داده است و انها را ناامید کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما