تازه های سایت

کد مطلب: 31231
25. خرداد 1396 - 7:32
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)24 مدرسه در مناطق محروم و کمتر توسعه ‌یافته‌ این استان ساخته و 9 مدرسه نیز در در دست اجرا دارد.
 به گزارش پایگاه خبری گرو، با ساخت 9 مدرسه در روستاهای شهرهای ملایر، اسدآباد، کبودرآهنگ، نهاوند و بهار دانش آموزان صاحب مدارس ایمن، مجهز و مناسبی خواهند شد.

این مدارس شامل 52 کلاس درس خواهد بود و مطابق با مناسب‌ترین استانداردهای ساخت اماکن آموزشی است.
پیش از این نیز توسط بنیاد برکت در روستاهای شهرهای همدان، رزن، تویسرکان، فامنین، نهاوند، کبودرآهنگ و اسدآباد 24 مدرسه ساخته شده و این مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره‌ اول و دوم فعالیت می‌کنند.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای ساخت مدارس برکت در استان همدان 125 میلیارد و 969 میلیون ریال هزینه کرده است.
بنیاد برکت قصد دارد بنابر توصیه رهبر معظم انقلاب، در مناطق محروم کشور مدارس مجهز و ایمن بسازد.
تاکنون قراردادهایی برای ساخت 1100 مدرسه با 5850 کلاس درس در روستاهای محروم کشور منعقد شده که از این تعداد 800 مدرسه به بهره‌برداری رسیده و بیش از 116 هزار دانش‌آموزان در مدارس برکت مشغول به تحصیل هستند.
این بنیاد اجتماعی و اقتصادی تاکنون برای مدرسه‌سازی در مناطق محروم کشور بالغ بر 4500 میلیارد ریال هزینه کرده است.
بنیاد برکت در 20 آذر ماه سال 1386 از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاسیس شد تا به عنوان مجموعه‌ای برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و انجام امور عام‌المنفعه، در مناطق محروم و کمتر توسعه‌ یافته فعالیت کند./ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاه شما