تازه های سایت

کد مطلب: 31214
23. خرداد 1396 - 19:38
هم‌زمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و به مناسبت فرارسیدن اولین شب از لیالی قدر مراسم احیای این شب در هیئت‌های مختلف سطح شهر نهاوند برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، لیالی قدر، شب دعا و مناجات به درگاه پروردگار متعال است که جایگاه ویژه‌ای در تقدیر و سرنوشت همه انسان‌ها دارد. شب قدر از شب‌های باعظمت و بااهمیت سال است و دلیل فضیلت این شب بر سایر شب‌ها به اعتبار اموری است که در این شب محقق می‌شود، در منهج الصادقین در تفسیر سوره قدر از پیامبر خدا (ص) روایت‌شده که فرمودند: هر کس شب قدر را احیا دارد و مؤمن باشد و به‌روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده می‌شود.

هم‌زمان با فرارسیدن نوزدهم ماه مبارک رمضان، سالروز ضربت خوردن جان‌سوز مولای متقیان حضرت علی (ع) و آغاز اولین شب از لیالی قدر هیئت‌های زیادی در سطح شهر و روستاهای نهاوند نسبت به برگزاری مراسم عزاداری و احیا اقدام می‌کنند که در این گزارش به برخی از محل‌های برگزاری مراسم شب قدر در شهر نهاوند اشاره می‌شود.

*** مراسم اصلی احیای شب قدر امشب در مصلا نهاوند برگزار می‌شود

روابط عمومی ستاد نماز جمعه نهاوند اعلام کرد مراسم احیاء شب نوزدهم ماه رمضان امشب از ساعت 22:30 در محل مصلا نماز جمعه نهاوند آغاز می‌شود.

در این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت، مراسم سخنرانی، مداحی، انجام اعمال شب قدر و دعای جوشن کبیر و مراسم قرآن بر سر گرفتن با حضور مردم مؤمن نهاوند انجام می‌شود.

*** برگزاری مراسم در هیئت انصار المهدی «عج» شهر نهاوند

به اطلاع می‌رساند به مناسبت فرارسیدن لیالی قدر و عزاداری امیرالمؤمنین «ع» مراسم احیای شب قدر از ساعت 23 در این هیئت شروع می‌شود.

مکان این مراسم میدان آل آقا، هیئت انصار المهدی «عج» شهر نهاوند است که از همه برادران و خواهران گرامی دعوت می‌شود در این مراسم شرکت نمایند.

*** برگزاری مراسم احیا شب قدر در جوار گلزار شهدای گمنام نهاوند در تپه ابوذر

به مناسبت شب نوزدهم ماه مبارک رمضان جامعةالنور هیئت شهدای گمنام نهاوند مراسم احیای شبهی قدر و مناجات شبهی رمضان به مدت ۱۲ شب را برگزار می‌کند.

زمان این مراسم در سایر شب‌های ماه رمضان ساعت ۲۲ و در شب‌های قدر از ساعت 1 تا 3 بامداد برگزار می‌شود.

مکان برگزاری این مراسم گلزار شهدای گمنام شهرستان نهاوند واقع در تپه ابوذر است.

*** مراسم احیای شب قدر در هیئت فاطمیون نهاوند

هیئت فاطمیون نهاوند واقع در شهرک امام حسین (ع) شهر نهاوند به مناسبت شبهی قدر با سخنرانی حجت‌الاسلام حسین مولوی

مراسم احیا و ویژه شب قدر را برگزار می‌کند.

این مراسم در لیالی قدر از ساعت 23 در مجتمع فرهنگی بیت الزهرا (س) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما