تازه های سایت

کد مطلب: 31142
20. خرداد 1396 - 7:37
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: با توجه به سیاست جهاد کشاورزی مبنی بر تنوع کشت و توسعه سطح زیرکشت گیاهان کم‌آب‌بر از جمله انواع گیاهان دارویی، این مهم در دستور کار جهادکشاورزی شهرستان نهاوند قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری با اعلام این مطلب گفت: با فعالیت‌های آموزشی و ترویجی صورت گرفته در سطح شهرستان نهاوند، تعداد زیادی از کشاورزان به کشت حدود 18 گونه گیاه دارویی از جمله سیر، موسیر، گل‌محمدی، گل گاوزبان، مرزنجوش، اسطوخودوس، گل همیشه بهار، زعفران، به‌لیمو، بادرنجبویه و... اقدام کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر 47 هکتار از اراضی شهرستان نهاوند به زیرکشت انواع گیاهان دارویی رفته است به طوریکه این محصولات علاوه بر مصرف کم آب در ایجاد اشتغال در منطقه نیز بسیار موثر هستند.

برداشت گل‌محمدي از ۱۰ هكتار از اراضي نهاوند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: امسال در سطح ۱۰ هکتار از اراضی شهرستان نهاوند گل‌محمدی کشت شده که در حال حاضر برداشت این محصول از مزارع نهاوند آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار ۱٫۵ تن گل‌محمدی برداشت شود، اظهار کرد: این محصول برای مصرف خوراکی به عنوان مربا، گلابگیری، تهیه اسانس و عصاره و مصارف دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

باقری با اشاره به اینکه گل‌محمدی از خانواده گل سرخیان محسوب می‌شود، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های جدی در جهادکشاورزی توسعه کشت محصول گل‌محمدی است.

وی خاطرنشان کرد: گل‌محمدی در بین ۲۰۰ گونه خانواده گل سرخیان به عنوان محصول اصلی برای اسانس‌گیری محسوب می‌شود و اسانس گل‌محمدی کاربردی‌های زیادی دارد و می‌توان از آن در صنایع بهداشتی، دارویی و غذایی بهره برد.

باقری با بیان اینکه گل‌محمدی از نظر عطر و اسانس اهمیت قابل توجهی دارد و بسیاری از فعالان عرصه عطرسازی اسانس گل‌محمدی را مهمترین ماده اولیه این صنایع می‌دانند، یادآور شد: برداشت گل‌محمدی صبح زود صورت می‌گیرد و یک کارگر به طور میانگین روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم گل‌محمدی می‌تواند برداشت کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما