تازه های سایت

کد مطلب: 30493
6. ارديبهشت 1396 - 8:13
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر‌واگیر مرکز بهداشت استان همدان با بيان اينكه بيش از 10 درصد مردم همدان مبتلا به بيماري فشار خون هستند، گفت: حساس‌سازي جامعه نسبت به اين بيماري بسيار حائز اهميت است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، راضیه‌السادات میر‌معینی در آستانه روز جهانی فشار خون، اظهار کرد: از آنجاکه بسیاری از افراد نسبت به فشار خون خود مطلع نیستند و به عنوان یک بیماری خاموش بسیاری از افراد به آن مبتلا می‌شوند، یک روز به نام روز «فشار خون» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه طبق آمار پیش‌بینی می‌شود که بیش از 10 درصد مردم استان ابتلا به فشار خون باشند، گفت: سابقه ارثی، خانوادگی، نژاد و افزایش سن از عوامل غیرقابل تغییر در ابتلا به پرفشاری خون است اما امروزه شیوه زندگی و نحوه تغذیه در ابتلا به فشار خون حرف مهمی دارد.

میر معینی با بیان اینکه طبق آمار 14 درصد جمعیت روستایی شهرستان نهاوند مبتلا به فشار خون هستند، افزود: در برخی از مناطق استان 7 تا 8 درصد جمعیت و برخی مناطق نیز نظیر 14 درصد جمعیت روستایی شهرستان نهاوند تقریباً به فشار خون مبتلا هستند.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر‌واگیر مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه گاهی اوقات وجود استرس و اضطراب فراوان در افراد باعث افزایش شدید و موقتی فشار خون و در نتیجه سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود، خواستار توجه به این مسئله شد.

وی با  بیان اینکه طبق روال هر سال دست‌اندرکاران این حوزه را جمع کرده و با برگزاری جلسه‌ای نسبت به لزوم حساس‌سازی جامعه به بیماری فشارخون همفکری می‌کنیم، گفت: گاهی فشارخون منجر به سکته قلبی و یا مغزی در فرد می‌شود که اگر افراد نسبت به بیماری خود مطلع شوند به موقع بیماری‌ها کنترل خواهد شد.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر‌واگیر مرکز بهداشت استان همدان با اشاره به فعالیت سفیران سلامت در تمام ادارات استان، افزود: آموزش به این سفیران نسبت به نحوه اندازه گیری فشار خون و اطلاع از جمعیت تحت خطر مورد توجه است.

وی با تاکید به حساس‌سازی جامعه در اطلاع نسبت به شناخت فشار خون، گفت: تشویق و ترغیب افراد در ادارات به منظور تغذیه سالم و خودداری از مصرف بالای نمک، قند و چربی از جمله اقدامات ما در این زمینه است.

میرمعینی با بیان اینکه بیماری فشارخون از مهمترین بیماری‌های غیرواگیر و به اصطلاح بی‌سر و صدا است که در اغلب افراد دیر تشخیص داده می‌شود، خاطرنشان کرد: مشکلات روحی و روانی و نداشتن مهارت در کنترل خشم و مصرف بالای قند، چربی و نمک ابتلای افراد به بیماری فشار خون را افزایش می‌دهد که باید آموزش‌ها در این زمینه مورد توجه باشد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما