تازه های سایت

کد مطلب: 30477
3. ارديبهشت 1396 - 20:48
کارشناس فوتبال کشورمان‌، گفت: پرسپولیس برای شکست دادن الهلال باید غافلگیری بزرگ داشته باشد و شکل بازی خود را تغییر دهد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، هومن افاضلی درخصوص تیم الهلال عربستان حریف فردای تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: الهلال تیم بسیار خوبی است که همواره جزو تیم‌های مطرح بوده و برای فینالیست شدن در آسیا جنگیده است. آنها برنامه‌ریزی خوبی برای مسائل دارند و به نظرم مهمترین رقیب پرسپولیس در اسیا همین تیم الهلال است. این دو تیم در بازی رفت بازی بسیار پیچیده‌ای انجام دادند به طوری که هیچکدام از دو تیم برتری خاصی نسبت به حریف نداشت هرچند که پرسپولیس زودتر گل زد اما در همان شرایط هم تیم برتری نبود. شرایط دو تیم بسیار به هم نزدیک است و امیدوارم شکل بازی پرسپولیس به گونه‌ای تغییر کند که غیرقابل پیش‌بینی باشد.

وی درمورد نیمکت تیم پرسپولیس مقابل الهلال که به نظر می‌رسد خالی از بازیکنان تاثیرگذار باشد، اظهار داشت: مشکل‌ترین قسمت حضور در لیگ قهرمانان آسیا این است که شما باید نیمکت خوبی داشته باشید تا این امکان را به شما بدهد که وقتی درگیر مسابقات آسیایی می‌شوید بتوانید از سیستم چرخشی استفاده کنید تا سطح انرژی تیم شما حفظ شود. به هر حال فشار مداوم روی بازیکنان و انجام بازی‌های چهار روز یکبار باعث فشار زیادی به بازیکنان می‌شود این را هم در نظر داشته باشید که تیم‌های  ایرانی برای سفر به خارج از کشور مجبور هستند بیشتر سفرها را در شب انجام دهند که این موضوع باعث می‌شود فشار زیادی به بدن بازیکنان بیاید. اما به هر حال تیم‌های بزرگ چون هواپیمای اختصاصی دارند ساعت سفرشان را به گونه‌ای انتخاب می‌کنند که فشار کمتری به بازیکنان وارد ‌‌آید. این را هم باید در نظر گرفت که شما برای تعویض باید نیمکت‌نشینانی داشته باشید زمانی که بازی ایجاب می‌کند بتوانید روند بازی را با تغییرات تاکتیکی انجام دهید. من بارها شنیده‌ام که بخری از هواداران می‌گویند برانکو دیر تعویض می‌کند اما باید بگویم پرسپولیس از نظر بازیکن روی نیمکت فقیر است و برانکو با توجه به این موضوع که می‌داند روی نیمکتش کسی را ندارد دیر تعویض می‌کند تا بازیکنی که درون زمین است کاملا از نظر انرژی تخلیه شود.

سرمربی اسبق تیم ملی امید درخصوص اینکه به نظر شما الریان قطر تیم قوی‌تری است یا الهلال شرایط بهتری دارد، تصریح کرد: پرسپولیس در بازی با الریان خوب نبود چرا که در قطر با سه ضربه شروع مجدد که یکی پنالتی و دو تای دیگر شروع مجدد بود گل خورد. در بازی برگشت هم خود پرسپولیسی‌ها نخواستند بازی را ببرند. به نظر می‌آمد که بازیکنان تیم با فراغ خاطر بیش از اندازه بازی می‌کردند و بازیکنان باید بدانند که باید با احساس مسئولیت بیشتری بازی کنند. پرسپولیس خودش امتیاز آن بازی را دور انداخت و شاید اگر بازیکنان مسئولانه‌تر بازی می‌کردند سه امتیاز بازی را می‌گرفتند و باید خوشحال باشند که در لحظات آخر بازی شکست نخوردند. به هر حال قاعده‌ای در فوتبال است که اگر شما گل نزنید فوتبال شما را تنبیه می‌کند و پرسپولیسی‌ها شانس آوردند که فوتبال آنها را تنبیه نکرد.

افاضلی در پاسخ به این سوال که به نظر شما پرسپولیس با چه روندی می‌تواند به گل برسد،‌افزود: پرسپولیس برای عبور از الهلال باید یک غافلگیری در بازی انجام دهد و بتواند شکل بازی‌اش را تغییر دهد. به نظر من بودن محمد انصاری در بازی فردا می‌توانست به پرسپولیس کمک کند اما مصدومیت او باعث شد که نتواند بازی کند. با این همه نظر دادن درخصوص تیم نیاز به این دارد که شما کنار تیم باشید.

وی درمورد اینکه با شرایطی که پرسپولیس در حال حاضر دارد آیا می‌توان به شکست الهلال امیدوار بود، گفت: مطمئن هستم که پرسپولیس با همین نفراتی که دارد می‌تواند از سد الهلال بگذرد. مهمترین موضوع این است که بازیکنان بتوانند به خوبی خود را مدیریت کنند و تا آخرین حد توان خود بجنگند تا دست پر از زمین بیرون بیایند.

منبع: فارس

دیدگاه شما