تازه های سایت

کد مطلب: 30443
2. ارديبهشت 1396 - 8:15
نماینده نهاوند در مجلس گفت:با افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی رقیب قطری فعالیت خود را برای بهره برداری از میدان مشترک افزایش داده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا با اشاره به افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی،گفت: این افتتاح ها در راستای تحقق شعار سال بود و وزارت نفت توانست ظرفیت های بالقوه را بالفعل کند،چراکه وزارت نفت یکی از وزارتخانه  های تاثیرگذار در حوزه تولید و اشتغال است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، افزود:افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی ظرفیت های خوب تامین منابع برای شرکت هایی که احتیاج به تسهیلات دارند،ایجاد کرده و همچنین اشتغال زایی مناسبی داشته است.

 باید از میادین مشترک با کشورهای همسایه حداکثر استفاده را کرد

بهرام نیا با بیان اینکه افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی ارزش افزوده مناسبی در کشور ایجاد می کند،ادامه داد:افتتاح ٤ پتروشیمی جدید در منطقه عسلویه همزمان با افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی،انتقال میعانات گازی به پالایشگاه و صادات گوگرد به خارج از کشور درآمد خوبی نصیب کشور کرده است.

وی با تاکید براینکه باید از میادین مشترک با کشورهای همسایه حداکثر استفاده را کرد، شد: با افتتاح فازهای جدید  رقیب قطری حساسیت بیشتری پیدا کرده و فعالیت خود را افزایش داده تا از میدان مشترک بهره برداری بیشتری داشته باشد،لذا ایران باید فعالتر عمل کند، تا رقیب قطری در استحصال از ایران پیشی نگیرد.

عضوکمیسیون انرژی مجلس با اشاره به راهکارها برای  ذخیره سازی گازهای میادین مشترک تصریح کرد:باید از روشهایی همانند انبارکردن گازها در مخازن زیرزمینی،صادرات گازها و از همه مهم تر ایجاد زنجیره ارزش افزوده برای  صیانت از گازهای تولیدی کشور استفاده کرد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما