تازه های سایت

کد مطلب: 30442
1. ارديبهشت 1396 - 17:36
نمازگزاران نماز جمعه نهاوند درباره اتفاقات و حواشی به وجود آمده در نماز جمعه هفته گذشته این شهرستان بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، با توجه به اتفاقاتی که هفته گذشته در نماز جمعه نهاوند و در حین سخنرانی حسن بهرام نیا نماینده مردم این شهرستان در مجلس اتفاق افتاد؛ نماز گزاران نماز جمعه امروز یکم اردیبهشت بیانیه ای به شرح زیر صادر کردند که درمصلی نهاوند قرائت شد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وَإِنْ طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا فَإِنْ بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَى الْأُخْرَى فَقَاتِلُوا الَّتِي تَبْغِي حَتَّى تَفِيءَ إِلَى أَمْرِ اللَّهِ فَإِنْ فَاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ.

و اگر دو طايفه از مؤمنان با هم نزاع کنند ميان آن دو را اصلاح دهيد و اگر[باز] يكى از آن دو بر ديگرى تعدى كرد با آن [طايفه‏­اى] كه تعدى می­كند بجنگيد تا به فرمان خدا بازگردد پس اگر باز گشت ميان آنها را به عدالت، سازش دهيد و همواره دادگری کنید كه خدا دادگران را دوست مى­دارد

به استحضار ملت شریف، غیور و ولایت مدار شهرستان نهاوند می­رساند که:

این شهرستان:

با تمدنی چندهزار ساله و سابقه طولانی در اسلام که مقارن با ورود اسلام به ایران است به نحوی که این شهرستان دروازه­ی ورود اسلام به ایران لقب گرفته است؛ دارای مردمی متدین، مؤمن و انقلابی با فرهنگ غنی اسلامی است و خاستگاه عالمانی است همچون آیت الله علی اکبر نهاوندی، آیت الله حیدری بزرگ، آیت الله علیمرادیان، حاج آقا تراب و آیت الله محمد نهاوندی، بارها و به انحاء گوناگون وفاداری و تَقَیُّد خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را اثبات کرده است.

همچنین مجاهدتهایی از قبیل:

تشکیل گروه ابوذر برای مقابله و مبارزه با نظام طاغوت شاهنشاهی و شهادت مظلومانه این گروه، تقدیم شهدای والامقامی در راه تثبیت نظام اسلامی نظیر آیة ... شهید قدوسی و شهید حیدری و تقدیم 850 شهید دفاع مقدس شایسته جایگاه و منزلتی ستودنی در کشور است که بایسته است با رفتار، اخلاق و منشِ اسلامیِ مردمِ این شهرستان، این سابقه­ی درخشان حفظ گردد.

یکی از دستاوردهایِ انقلاب اسلامی و مردمی، تجمع عظیم، مقدس و عبادی - سیاسیِ مؤمنین در نماز جمعه است که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند

«نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است»

جایگاه بس والایی دارد که رعایت حرمت این جایگاه ضروری مینماید.

اکنون به استحضار شما نمازگزاران عزیز و شریف میرساند حوزه علمیه امام خمینی (ره) و جمعی از مومنین و متدینین شهرستان از وضعیت بوجود آمده در نماز جمعه­ی مورخه 25/01/1396 ابراز نگرانی کرده چرا که احساس میکنند که به جایگاه والای نماز جمعه جسارت شده است.

متأسفانه در هفته گذشته توسط عده­ای شأن و جایگاه این مهم، رعایت نگردید و به نوعی هتک منزلت و حرمت این مکان اتفاق افتاد

علاوه بر این با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مدظله العالی در تاریخ (7/3/69) که فرمودند:

«نمازهای جمعه در هر جایی از نقاط کشور ، بخشی از کار دستگاه رهبری این کشور را انجام میدهند»

به نظر میرسد بر هم زدنِ نظم و آرامش و جوّ مهمترین تجمع عبادی سیاسی و اخلال در صحبتهای سخنرانِ آن، نه تنها بی حرمتی به منزلت نماز جمعه است بلکه به ارکان حکومت اسلامی نیز ، بی احترامی شده است.

قابل توجه اینکه در موارد مشابهی در یک سخنرانی معمولی که در شهرستانی اتفاق افتاده، مقام معظم رهبری ورود کرده و با آن برخورد، و متخلفین امر را به نوعی توبیخ نموده ­اند و به طریق اولی در جایگاهی مانند نماز جمعه باید برخورد شدیدتری گردد.

لذا ما برخود واجب میدانیم در پیروی از راه امام و امتثالِ امر ولی فقیه حضرت امام خامنه­ای مدظله العالی و در مسیر حرکت آرمانهای انقلاب، اعتراض شدید خود را نسبت به بر هم زدنندگان نظم و آرامش این تجمع مقدس و عظیم و نزاع کنندگان در پایان نماز جمعه، وبه سخره گیرندگانِ شأن و منزلت این مکان مقدس، اعلام کنیم و بیان میکنیم که مسئولین محترم قضایی و اجرایی شهرستان نهاوند مُجِدّانه با عوامل آن برخورد نمایند تا دیگر شاهد حرکاتی از این قبیل نباشیم.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما