تازه های سایت

کد مطلب: 30345
27. فروردين 1396 - 8:13
رئيس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از اجرای طرح سنتز نژادی دام سبک در نهاوند خبر داد و گفت: با توجه به مثبت بودن نتیجه طرح سنتر نژادي دام سبك و اعلام رضایت دامداران، اين طرح در 450 رأس دام سبك گسترش مي‎‌يابد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری در گفت‌و‌گو با خبرنگاران شهرستان نهاوند را یکی از مراکز مهم تولید محصولات دامی از جمله گوشت قرمز دانست و اظهار کرد: شهرستان نهاوند با تولید 5.5 هزار تن گوشت قرمز در سال 20 درصد از سهم تولید را در استان به خود اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ارزش محصولات شاخص بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان 7 هزار و 840 میلیارد ریال است، ادامه داد: سهم گوشت قرمز از این مبلغ 18.2 درصد معادل بیش از یک‌هزار و 426 میلیارد ریال بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، بیان کرد: سیاست دولت حمایت همه‌جانبه از بخش کشاورزی و دامپروری است.

وی تصریح کرد: برای حمایت از بخش کشاورزی و دامپروری انواع تسهیلات بانکی، امهال بدهی‌های معوق تولیدکنندگان، تحویل سبوس با قیمت دولتی، افزایش ضریب مکانیزاسیون در واحد‎‌های تولیدی و سایر بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده است.

باقری در ادامه به اجرای طرح سنتز نژادی دام سبک در شهرستان نهاوند اشاره کرد و با بیان اینکه این طرح با مشارکت دو واحد دامداری در بین 200 رأس دام سبک انجام شده است، افزود: با توجه به مثبت بودن نتیجه طرح سنترنژادی دام سبک و اعلام رضایت دامداران، این طرح در 450 رأس دام سبک در سال جاری گسترش می‎‌یابد.

وی یادآور شد: در طرح سنتر نژادی، نژاد گوسفند مهربان که یک نژاد بومی در استان همدان است با نژاد رومانف روسی تلاقی شده و دوقلوزایی افزایش پیدا می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه نژاد رومانف روس زودرس بوده و بره‌های آن در سن چهار ماهگی خصوصیات بلوغ را از خود نشان می‌دهند، بیان کرد: در نژاد رومانف بارداری بسیار خوب، فصل تولید مثل بسیار طولانی، خصایص مادری منحصر به فرد، توان بالای حمایتی مادر از بره های تازه متولد شده و نیروی جسمی بسیار بالای بره‌های تازه متولد شده وجود دارد.

وی  خاطرنشان کرد: میانگین چندقلوزایی در نژاد رومانف 289 درصد است یعنی به طور میانگین از هر 100 رأس میش نژاد رومانف حدود 280 رأس بره متولد می‌شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما