تازه های سایت

کد مطلب: 30281
22. فروردين 1396 - 14:56
نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز شهرستان نهاوند دوشنبه شب با حضور خیران و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد .
 به گزارش پایگاه خبری گرو، در این مراسم نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع خیران مدرسه ساز اقدامات و فعالیتهای خوبی را از ابتدای فعالیت خود انجام داده که در سطح کشور بی نظیر بوده است .

حسن بهرام نیا افزود: با وجود همه مشکلات مجمع خیران در مقایسه با سایر مجامع خیریه ای، ماندگار بوده و نه تنها ضعیف نشده بلکه روزبروز بر گستردگی و نفوذ آن بین مردم افزوده شده است .
وی در بخش دیگری با اشاره به شعار سال جاری از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: چندین سال متوالی است که رهبری انقلاب بحث اقتصاد را به عنوان اولویت کشور اعلام کرده اند و ما بر این اساس باید به آن توجه کنیم .
وی گفت: امروز اعتلای نظام اسلامی و جامعه ما در سایه اقتصاد مصداق پیدا می کند و ما اگر اقتصاد پویا داشته باشیم تاثیر گذاریمان در جهان بیشتر می شود .
نماینده نهاوند تصریح کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی اگر چه کارهایی صورت گرفته اما این تلاشها کم بوده و لذا رهبری انقلاب امسال را مجدد سال اقتصاد مقاومتی اعلام کرده اند .
بهرام نیا گفت: از جمله اقداماتی که در 10 ماه گذشته در سطح شهرستان انجام شده به سرانجام رسیدن سد گرین است که پذیره نویسی آن در حال انجام می باشد .
وی اظهار کرد: در بخش راهها نیز با پیگیریهای که انجام گردید ، ردیف ملی برای راههای ارتباطی نهاوند گرفته شد که این محورها که قتلگاه مسافران شده بود به صورت چهار بانده درخواهد آمد .
نماینده نهاوند افزود: در بخش بیمارستان نیز تاکنون 2 مرحله تجهیزات از وزارت بهداشت دریافت شده که مرحله سوم آن هم در دست اقدام می باشد که با اجرای این مرحله به طور کامل بیمارستان مجهز می شود.
بهرام نیا افزود: در راستای مدرسه سازی نیز مجوز ساخت سه مدرسه از سوی بنیاد برکت دریافت گردیده که یکی از آنها در روستای کهریز سلیم کلنگ زنی شد و یکی نیز به روستای سهران و دیگری نیز در روستایی که نیاز باشد ایجاد خواهد شد.
در این مراسم مدیر آموزش و پرورش نهاوند نیز گفت: امروز 20 درصد کلاسهای موجود شهرستان نهاوند خیر ساز هستند که یا به صورت 100 درصدی توسط آنان ساخته شده و یا با مشارکت خیران بهره برداری رسیده است.
هادی سلگی افزود: در حال حاضر سه طرح آموزشگاه خیر ساز دکتر حمیدی با اعتبار 30 میلیارد ریال که به طور کامل توسط خیر تامین می شود ، طرح آموزشگاه نصرتی با مشارکت خیر و اعتبارات دولتی و همچنین طرح مجتمع فرهنگی حجت الاسلام یونسی در پای قلعه با مشارکت خیران در دست اقدام می باشد که نیازمند اعتبار می باشد .
وی گفت: علاوه بر این در سال گذشته نیز یک آموزشگاه یک کلاسه توسط زهرا کرمانی با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون ریال بهره برداری رسید و یک میلیارد و 200 میلیون ریال دیگر نیز پول نقد از سوی بهجت ظفری برای ساخت یک آموزشگاه در روستای کرک سفلی پرداخت شده است .
وی افزود: بنیاد برکت نیز سه آموزشگاه را در سطح شهرستان اجرایی کرده که یک آموزشگاه مهر ماه امسال به بهره برداری رسیده و دو آموزشگاه دیگر تا مهر امسال آماده بهره برداری خواهد بود .
سلگی گفت: این فضاها که توسط خیران آماده و تحویل شده نیاز به تجهیزات جدید دارد که از اداره کل نوسازی انتظار می رود در این زمینه اقدامات لازم را به عمل آورند .
وی خاطرنشان کرد: البته در کار ساخت و ساز مدرسه نباید از اعتبارات دولتی که چندین برابر اعتبارات خیران است غافل ماند که از جمله آنها آماده سازی آموزشگاه 16 کلاسه شهید قدوسی با اعتبار 25 میلیارد ریال است که در مهر ماه سال 95 بهره برداری رسید .
قابل ذکر است که در شهرستان نهاوند تا کنون 13 آموزشگاه به طور 100 درصد توسط خیرین و 11 فضای دیگر نیز با مشارکت خیرو اعتبارات دولتی ساخته شده است .
در حال حاضر نزدیک به 25 هزار دانش آموز در 246 آموزشگاه نهاوند مشغول به تحصیل می باشند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

یک جشنواره ایجاد کنید به عنوان خیرین دانشگاه ساز نهاوند تا از لحاظ علمی و دانشگاهی نهاوند را رونق دهند.چون در وضع خوبی نیست.

دیدگاه شما