تازه های سایت

کد مطلب: 30228
19. فروردين 1396 - 7:47
فرماندار نهاوند گفت: انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری در شهرستان نهاوند به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

کریم حمیدوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر نهاوند به‌صورت الکترونیکی و احتمالاً دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان نهاوند نیز به‌صورت الکترونیکی برگزار میشود.

وی اظهار داشت: این موضوع در بخشنامه‌ای به ما اعلام‌شده است و ما نیز از این موضوع استقبال کرده‌ایم و برای اجرای آن آمادگی داریم.

فرماندار نهاوند افزود: امکانات و تجهیزات موردنیاز برای برگزاری الکترونیکی انتخابات فراهم و تمهیدات لازم برای تأمین زیرساخت‌های موردنیاز اندیشیده شده است.

وی اظهار داشت: طبق برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده برای هرچه بهتر برگزار شدن مراحل مختلف انتخابات تلاش می‌کنیم و این روند به‌خوبی ادامه دارد.

حمیدوند گفت: سهولت در برگزاری و تسریع درروند انتخابات و شمارش آرا از مزیت‌های انتخابات الکترونیکی است.

وی در مورد روند تأیید صلاحیت داوطلبان انتخابات نیز بیان داشت: هیئت‌های اجرایی با همکاری سایر نهادها در حال بررسی صلاحیت داوطلبان هستند و این موضوع از 17 فروردین شروع‌شده است و تا پایان مهلت یک‌هفته‌ای قانونی ادامه خواهد داشت و درزمان مشخص‌شده به داوطلبان اعلام می‌شود.

فرماندار نهاوند در پاسخ به سؤالی در مورد تعداد صندوق‌های اخذ رأی در شهرستان نهاوند گفت: هیئت اجرایی در زمان مناسب در این مورد تصمیم می‌گیرد که تعداد صندوق‌ها را کم یا زیاد کند و هنوز تعداد صندوق‌ها مشخص نشده است.

حمیدوند افزود: در تمام روستاهای واجد شرایط صندوق رأی وجود خواهد داشت و انشا الله انتخاباتی با حضور حداکثری مردم داشته باشیم.

در برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیک در هنگام رأی‌گیری از دستگاه‌های پیشرفته احراز هویت و رأی‌دهی الکترونیکی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما