تازه های سایت

کد مطلب: 30192
16. فروردين 1396 - 18:32
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند گفت: در شهرستان نهاوند ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در صنعت قالی‌بافی مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۱۷۵ نفر قالی‌باف مرد هستند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مجتبی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نهاوند اظهار داشت‌: در سال‌های اخیر قالی‌بافی به‌عنوان یک صنعت و هنر توانسته به یکی از منابع مهم اشتغال‌زایی و ارزآوری تبدیل شود و در این زمینه با فعالیت 17 کارگاه قالی‌بافی و فرش‌بافی، 5 هزار و 500 نفر شامل 175 مرد و 5 هزارو 325 خانم زیر نظر اتحادیه قالی‌بافان مشغول کار شده‌اند.

وی تصریح کرد: از این تعداد هزار و 800 نفر نیز تحت حمایت بیمه هستند که البته تعلل و کوتاهی برخی بافندگان سبب شده که همگی نتوانند از حمایت‌های بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

رضایی افزود: هر بافنده در نهاوند سالانه حداقل 3 تا 6 متر مربع فرش می‌بافد که در مجموع در شهرستان نهاوند سالانه حداقل 20 هزار متر مربع فرش تولید می‌شود.

وی عنوان کرد: علی‌رغم این میزان تولید اما متاسفانه همه‌ی تولیدکنندگان موفق به فروش تولیدات خود نمی‌شوند و یکی از مشکلات بافندگان فرش و قالی در نهاوند ضعف در بازاریابی است که در همین راستا با رایزنی‌هایی که با مسئولان در مرکز استان داشته‌ایم قرار است کلاس‌های آموزش بازاریابی برای بافندگان برگزار شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند بیان کرد: قطعا برگزاری چنین کلاس‌هایی سبب می‌شود بافندگان با فنون بازاریابی آشنا شوند و ابتدا مشتری و بازار فروش محصولشان را پیدا کنند و بعد شروع به بافت فرش و قالی کنند که این رویه میزان ارزآوری تولید فرش را هم برای بافندگان و هم شهرستان افزایش می‌دهد.

رضایی اظهار داشت: شهرستان نهاوند یکی از قطب‌های مهم تولید فرش است و نباید با داشتن چنین ظرفیتی مورد غفلت واقع شود که امیدواریم با راه‌اندازی کلاس‌های آموزش بازاریابی بتوانیم صنعت فرش و فرش بافی را بیش از گذشته فعال کنیم.

وی افزود: قالی و فرش‌های نهاوند به‌ دلیل اصیل بودن نقشه به کشورهای اروپایی، کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی نقاط کشور صادر می‌شوند که ‌متاسفانه به‌دلیل نبود بازار فروش تضمین شده، ابتدا فرش‌های بافته شده از طریق اتحادیه و تعاونی فرش به تهران ارسال می‌شوند و بعد از طریق تهران صادر می‌شوند که کلاس‌های فنون بازاریابی به تدریج این مشکل را حل می‌کند و امیدواریم پس از این بدون واسطه فرش‌های نهاوند صادر شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند مهم‌ترین برندهای فرش نهاوند را برند فرش "عشوند" و "گل‌حیدری" عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بافندگان با آموزش‌های فرش‌بافی نقشه‌ی‌ بیجار و تبریز را هم به‌خوبی پیاده می‌کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما