تازه های سایت

کد مطلب: 30099
10. فروردين 1396 - 8:10
رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: بسیجیان باید جامعه را به سمت بصیرت و معرفت مهدوی سوق دهند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام موسی محبی در جمع فعالان فرهنگی و مذهبی و بسیجیان نهاوند بااشاره به حدیثی از پیامبر مبنی بر اینکه «هرکس امام زمان خود را نشناخته باشد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است» گفت: این حدیث بسیار مهم و پرمغز است.

وی افزود: این شناخت تا حدی است که انسان را به کفر از دنیا می‌برد هرچند عمری را عبادت کرده و شب زنده‌داری کرده باشد و خدمت خلق را انجام داده باشد.

حجت‌الاسلام محبی عنوان کرد: شناخت امام در هر عصر و دورانی سبب رستگاری و فلاح امت خواهد بود و اگر امتی امام خود را نشناسد، در جهل و گمراهی بسر برده و عاقبت خوبی در انتظارش نیست.

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند درادامه افزود: نمونه بارز این شناخت را می‌توانیم در زندگی ائمه اطهار دنبال کنیم و ببینیم کسانی که امام خود را شناختند، چگونه زندگی کردند و گمراهان چگونه زیستند.

وی با اشاره به واقعه عاشورا اظهار داشت: در واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) ما به خوبی می‌بینیم کسانی که در برابر امام ایستادند، مسلمان و حافظ قرآن بودند و به پیامبر هم علاقه داشتند اما در برابر امام قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام محبی اظهارداشت: آنها امام خود را نمی‌شناختند و این امر از بی بصیرتی آنها حاصل شده بود و برای همین عاقبت به جهنم و عذاب الیم گرفتار شدند، هر چند مسلمان بودند.

وی بابیان اینکه شناخت امام ما را سعادتمند می کند؛ گفت: ۷۲ یار امام حسین(ع)  ماندگار هستند چرا که امام خود را شناختند و به یاری او شتافتند و در رکاب او شهید شدند و بهشت مأوای آنان است.

دبیر ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی نهاوند با اشاره به اینکه باید از این وقایع درس گرفت، اظهار داشت: باید امام زمان خود را بشناسیم تا فردای قیامت برابر این سئوال شرمنده نباشیم.

وی عنوان کرد: باید بدانیم کسانی که در برابر ائمه ایستادند و امام خود را نشناختند دارای چه ویژگی‌هایی بودند که این‌گونه در عذاب گرفتار شدند و مورد خشم الهی قرار گرفتند.

محبی تأکید کرد: اولین نکته بی بصیرتی آنها بود که سبب گمراه شدن آنها شد و امام زمان خود را نشناختند و بعد دل بستن به دنیا و متاع آن و دوری از خدا و حب قدرت و شهوت عواملی شد که آنها امام خود را نشناسند و به مرگ جاهلی بمیرند.

وی افزود: باید همه ما هوشیار باشیم و امام زمان خود را بشناسیم و شناختی همراه با بصیرت و معرفت عمیق پیداکنیم چرا که شاید شناخت ابتدایی هم کافی نباشد و ما سر بزنگاه گمراه شویم و راه را اشتباه برویم.

این کارشناس مذهبی خطاب به بسیجیان عنوان کرد: شما بسیجیان که مدافعان انقلاب و اسلام و الگوی جامعه هستید باید معرفت و بصیرت خود نسبت به امام زمان(عج) را افزایش دهید.

وی افزود: بسیج و بسیجیان باید این فرهنگ متعالی را در جامعه روز به روز گسترش دهند و امام زمان را به جامعه بیش از پیش بشناسانند و جامعه را به سمت بصیرت و معرفت مهدوی سوق دهند./مهر

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما