تازه های سایت

کد مطلب: 30056
5. فروردين 1396 - 14:05
تیم های ایران و برزیل می توانند اولین تیم هایی باشند که بلیت خود را برای حضور در جام جهانی 2018 رزرو می کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، بامداد امروز  و پنج شنبه شب دیدارهای انتخابی جام جهانی در مناطق مختلف دنیا پیگیری شد که در آن تیم های ایران و برزیل با غلبه بر حریفانشان بیش از سایر تیم ها خود را به جام جهانی روسیه نزدیک کردند.

تیم ملی ایران که در گروه A انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا قرار دارد توانست با پیروزی بر قطر و شکست تیم های کره و ازبکستان ، فاصله قابل توجهی را با سایر رقبا ایجاد کند و با اقتدار صدرنشین گروهش لقب گیرد.

شاگردان کارلوس کی روش در صورتی که دو دیدار آتی خود برابر چین و ازبکستان که اتفاقا هر دو در تهران برگزار خواهد شد را با پیروزی پشت سر بگذارند به صورت قطعی به جام جهانی 2018 صعود خواهند کرد. دیدار ایران با ازبکستان روز سه شنبه 23 خرداد برگزار خواهد شد و تیم ایران می تواند یکسال پیش از شروع مسابقات ، دومین حضور متوالی خود را در جام جهانی رقم بزند.

دیگر تیمی که فرصت آن را دارد تا به مانند ایران زودتر از 31 تیم مدعی حضور در جام جهانی بلیط پرواز به مسکو را قطعی کند، برزیل است که با سرمربی جدید خود نتایج فوق العاده را کسب کرده است. سالسائو از 13 بازی خود در منطقه آمریکای جنوبی 30 امتیاز کسب کرده و فاصله چشم گیری با سایر رقبایش ایجاد کرده است. شاگردان تیته در صورتی که بتوانند روز چهارشنبه پاراگوئه را با شکست بدرقه کنند و یکی از تیم های شیلی یا اکوادور در دیدارهایشان متحمل شکست شوند آنگاه صعود سلسائو در همین هفته قطعی خواهد شد تا این تیم پس از روسیه میزبان دومین تیم حاضر در جام جهانی 2018 باشد.

با توجه به آنکه سلسائو پس از دیدار برابر پاراگوئه تا شهریور بازی نخواهد داشت، در صورتی که نتواند صعودش را در همین هفته قطعی کند، آنگاه تیم ملی ایران و شاگردان کی روش شانس آن را دارند تا نام خود را به عنوان اولین صعود کننده به جام جهانی ثبت کنند که اتفاق فوق العاده ای برای فوتبال ایران محسوب می شود.

 

منبع: ورزش سه

دیدگاه شما