تازه های سایت

کد مطلب: 30035
3. فروردين 1396 - 12:13
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: بیش از ۵ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۵ درصد برای خرید ادوات کشاورزی به واجدین شرایطی که تشکیل پرونده داده بودند پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری با اعلام این خبر اظهار داشت: سهم خرید ادوات مکانیزه کشاورزی شهرستان نهاوند بیش از 6 میلیارد و 450 میلیون تومان بود که تا کنون 5 میلیارد تومان از آن به واجدین شرایط پرداخت‌ شده است.

وی گفت: در چند سال اخیر ضریب مکانیزاسیون کشاورزی نهاوند به بیش از 6 میلیارد تومان تسهیلات بانکی افزایش‌ یافته است که این کار با هدف افزایش ضریب مکانیزاسیون در بخش زراعت، باغبانی، دامداری و شیلات با نرخ سود 15 درصد از طرف سازمان جهاد کشاورزی تخصیص‌ یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که تعدادی از ادوات کشاورزی شهرستان نهاوند فرسوده هستند گفت: در سال‌های اخیر تعداد زیادی از ماشین‌آلات که شامل تراکتور، کمباین و انواع سم‌پاش می‌شوند مستهلک‌ شده و برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری نیاز است ناوگان ماشین‌آلات کشاورزی نوسازی شوند.

وی اظهار داشت: این تسهیلات از محل اعتبارات استانی و شهرستانی برای خرید انواع کمباین، انواع تراکتورهای سبک و سنگین، ادوات زراعی و باغی، تجهیزات مورد نیاز دامداری‌ها و مرغداری‌ها و بخش شیلات در نظر گرفته‌ شده که با مساعدت شعب بانک کشاورزی در شهرستان تا این لحظه بیش از 70 درصد این تسهیلات جذب شد.

باقری افزود: برای نخستین بار در شهرستان نهاوند با اختصاص نزدیک به 2 میلیارد تومان 27 واحد مرغداری برای جلوگیری از اتلاف انرژی و سوخت مایع که شامل گازوئیل و نفت می‌باشد برای گازرسانی به بانک‌ها و شرکت گاز معرفی‌ شده‌اند.

وی بیان کرد: مزیت این کار این است که خطر آتش‌سوزی در این واحدها کمتر می‌شود و میزان مصرف انرژی و بهره‌وری از کار آنها بیشتر می‌شود همچنین از آلودگی محیط‌ زیست نیز جلوگیری به عمل می‌آید.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما