تازه های سایت

کد مطلب: 30034
3. فروردين 1396 - 12:08
نماینده نهاوند در مجلس گفت: برندسازی جایگاه های سوخت در ایران به دلیل عدم تنوع سوخت برای رقابت بین جایگاهداران محلی از اعراب ندارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا با اشاره به آغاز طرح برندسازی جایگاه های سوخت در کشور، گفت:برندسازی در جایگاه های سوخت امری بدیهی و لازم است و در دنیا مرسوم شده است، لذا برندسازی جایگاه سوخت سبب ارتقاء خدمات به صورت کمی و کیفی می شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از الزامات رعایت حقوق شهروندی ارائه خدمات با استفاده از سازوکارهای رقابتی است، افزود:یکی از سازو کارهای رقابتی برندسازی است، اما برندسازی در ایران در جایگاه های سوخت آنچنان محلی از اعراب ندارد، چرا که در ایران انواع سوخت ها وجود ندارد که به جایگاه داران سوخت برای رقابت با یکدیگر ارائه شود.

ایران در سطح پایینی از شرایط تعریف شده برای برندسازی در دنیا وجود دارد

بهرام نیا ادامه داد:سوخت در ایران یک نوع است و برندسازی شاید تنها در جایگاه ها درباره ارائه خدمات و سرویس دهی سوخت، تمیزی و مرتب بودن جایگاه ها، تنظیم باد و ... صورت گیرد و از این جهت بین جایگاه ها رقابت ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ایران در سطح پایینی از شرایط تعریف شده برای برندسازی در دنیا وجود دارد، یادآور شد: برندسازی جایگاه های سوخت نباید به نفع افرادی خاص باشد و در قالب یک مزایده باید برندسازی جایگاه های سوخت انجام شود، تا از وقوع رانت جلوگیری شود.

لزوم نظارت شرکت پالایش و پخش بر تحویل کیفیت نوع بنزین به مشتری

بهرام نیا با افزود: حوزه پخش شرکت پالایش و پخش نباید به صرف واگذاری به بخش خصوصی نظارت و پالایش خود را کم یا رها کند، بلکه نظارت ها و پایش ها کماکمان باید ادامه یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شرکت پالایش و پخش باید از لحاظ تحویل کیفیت نوع بنزین به مشتری بر جایگاه های سوخت نظارت کند، تصریح کرد:از لحاظ کمی باید دقت شود که آیا بنزین به میزانی که گفته می شود، به مشتری فروخته می شود، یا در این زمینه کم فروشی صورت می گیرد، که این موضوع نیاز به نظارت بازرسان شرکت پالایش و پخش نیاز دارد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما