تازه های سایت

کد مطلب: 30010
29. اسفند 1395 - 16:08
رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: 30 شهر و 950 روستای همدان واجد شرایط برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمد ابراهیم الهی تبار روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستا در 950 روستا برگزار می شود.
وی اضافه کرد: اهالی 830 روستا به علت جمعیت زیر یک هزار و 500 نفر برای انتخاب سه داوطلب شورای اسلامی پای صندوق های رای حاضر می شوند.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان اظهار کرد: همچنین 120 روستای همدان بالای یک هزار و 500 تن جمعیت دارد که اعضای شورای اسلامی این روستاها پنج نفر است.
الهی تبار با ذکر اینکه انتخابات شوراهای اسلامی در 30 شهر همدان برگزار می شود بیان کرد: 34 هیات اجرایی در همدان تشکیل و اعضای ان انتخاب شدند.
به گزارش ایرنا وی گفت: شمار اعضای شورای اسلامی 26 شهر همدان پنج نفره و سه شهر ملایر، نهاوند و اسدآباد هفت نفره است.
وی افزود: شهر همدان با توجه به میزان جمعیت دارای 11 کرسی برای تکیه زدن اعضای شورای شهر است.

** داوطلبان انتخابات شوراها بدون گواهی عدم سو پیشینه می توانند ثبت نام موقت کنند
رئیس ستاد انتخابات استان همدان اعلام کرد: امکان ثبت نام موقت داوطلبان انتخابات شوراها که موفق به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه نشده اند، در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا فراهم شده است.
الهی تبار گفت: با توجه به هماهنگی های انجام شده با قوه قضائیه، نیروی انتظامی و هیأتهای نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی توافق شد تا داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا که به هر دلیل موفق به دریافت گواهی نداشتن سوء پیشینه نشده اند، بتوانند به صورت موقت نامنویسی کنند.
وی افزود: لازم است این دسته از داوطلبان قبل از پایان مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات اجرایی گواهی نداشتن سوء پیشینه را ارائه کنند.
فرایند نامنویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سایر نقاط کشور از 30 اسفند سالجاری آغاز و تا 6 فروردین ماه 96 ادامه دارد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در تاریخ جمعه 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما