تازه های سایت

کد مطلب: 29995
28. اسفند 1395 - 16:09
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان نسبت به وقوع سیل و بارش شدید باران در 2 روز آینده در این استان هشدار داد.
 به گزارش پایگاه خبری گرو، نادر پیرتاج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های هواشناسی از روز یکشنبه سامانه بارشی قدرتمندی استان همدان را تحت تاثیر قرار می دهد و به تناوب تا اواخر هفته جاری در برخی از ساعات بارش و رگبار شدید باران، رعد و برق ، تگرگ وزش باد و در نقاط مستعد ریزش برف پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه بارش ها تا روز پنجشنبه جاری ادامه دارد اضافه کرد: اوج شدت بارش ها از روز یکشنبه تا روز عید نوروز (دوشنبه) است.
پیرتاج گفت: با ورود این سامانه بارشی احتمال خسارت رعد و برق، تگرگ، طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیرها در برخی از نقاط استان همدان وجود دارد.
وی ادامه داد: از بعد از ظهر یکشنبه تا دوشنبه به دلیل شدت بارش ها و گاهی ریزش برف، اختلال و کولاک برف، لغزندگی و مه آلودگی در محورهای استان همدان پیش بینی می شود.
پیرتاج افزود: در هنگام بارش، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در برخی شهرهای استان همدان وجود دارد و لازم است هم استانی ها از تردد در مسیر و حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند.
وی به مردم توصیه کرد: از سفر کردن به استان های جنوبی، شرق و شمال شرقی از جمله لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس، هرمزگان و کرمان به دلیل سیلابی شدن این استانها در روزهای یکشنبه و دوشنبه خودداری کنند.
پیرتاج با بیان اینکه در مدت فعالیت سامانه بارشی دمای هوا تا چند درجه سانتیگراد کاهش می یابد افزود: کمینه دمای هوای همدان سه درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای این شهر 12 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
وی اظهار کرد: گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته نهاوند با 14 درجه سانتیگراد بالای صفر و سردترین نقطه گل تپه با 2 درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش شده است.
به گفته وی میانگین سرعت وزش باد در 24 ساعت گذشته در نقاط مختلف استان همدان 50 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است، این استان زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما