تازه های سایت

کد مطلب: 29894
21. اسفند 1395 - 7:20
با حضور نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، مرکز رشد و نوآوری نهاوند در دانشکده فنی حاج حشمت شهبازی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح این مرکز اظهار داشت: نهاوند از زیر ساخت های لازم برای توسعه و پیشرفت محروم است.

وی گفت: متاسفانه در دانشگاه های نهاوند از جمله پیام نور، ملی و فنی و حرفه ای کوتاهی صورت گرفته، که این موضوع باعث شده است از لحاظ مراکز آموزش عالی در وضعیت مناسبی نباشیم.

بهرام نیا با اشاره به دانشگاه پیام نور نهاوند اظهار داشت: این دانشگاه چه امکانات و چه زیر ساخت های برای تولید علم دارد، در تهران برای جذب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور نهاوند تلاش کردیم اما متاسفانه به علت نداشتن هیات علمی تا کنون موافقت نشده است.

وی ادامه داد: دانشگاه ملی نهاوند هم وضعیت مناسبی ندارد و در شرایطی که موافقت اصولی این دانشگاه در سال ۱۳۸۹ صادر شده است، متاسفانه بعلت عدم پیگیری، این دانشگاه یک درجه تنزل پیدا کرد و به مجتمع فاطمیه تبدیل شد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مورد دانشگاه های نهاوند آنقدر کوتاهی صورت گرفته است که نتوانستند جوانان خلاق، متعهد، فکور و نخبه که تعدادی از آنها هم دارای مدرک دکترا بودند را جذب کنند و این جوانان از نهاوند مهاجرت کردند و رفتند.

 بهرام نیا با بیان اینکه نگاه سیاسی پشت این صحبت ها نیست، بلکه نگاه توسعه و عقب ماندگی است گفت: گذشته ها به کنار، اما باید همه برای جبران این کوتاهی ها و محرومیت ها تلاش کنیم.

وی یکی از نیازهای مهم دانشکده حاج حشمت شهبازی را احداث خوابگاه عنوان کرد و افزود: رایزنی و صحبت های انجام شده است تا احداث خوابگاه مورد نیازاین دانشکده به صورت مشارکتی بخش خصوصی و دانشکده برطرف شود.

بهرام نیا گفت: برای دانشکده فنی نهاوند مجوز دریافت دو رشته کاردانی را اخذ کردیم و پیگیر جذب یک رشته کارشناسی هستیم.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مسئولان استانی دانشکده فنی و حرفه ای نگاه مهربانه تری به دانشکده نهاوند داشته باشند، محدودیت ها را بردارند و دستان رئیس دانشکده نهاوند را برای توسعه و ارتقا این دانشکده باز بگذارند.

حسن بهرام نیا ضمن قدردانی و تشکر از همه مسئولان از جمله فرماندار که در راه اندازی این مرکز تلاش و همکاری کردند گفت: این مرکز رشد و نوآوری نام دارد که مجوز آن توسط استان صادر می شود و بهترین مکان برای این مرکز همین دانشکده حاج حشمت بود که زیر ساخت های لازم را برای تولید فکر جوانان خلاق و نخبه نهاوندی دارد.

بهرام نیا ادامه داد: جوانان صاحب ایده و فکر و خلاقیت می توانند با فعالیت در این مرکز از تسهیلات بانکی به میزان ۵۰ میلیون تومان استفاده کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما