تازه های سایت

کد مطلب: 29892
11. اسفند 1395 - 16:51
کارشناس مذهبی گفت: حضرت زهرا (س) در طول مدت عمر بابرکت و سراسر معنویتشان به ما درس دفاع از ولایت را آموختند و نشان دادند تنها راه سعادت جامعه حمایت از ولایت است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حجت‌الاسلام نورخدا ترکاشوند از کارشناسان مذهبی در مورد ابعاد شخصیتی و زندگی دخت نبی اکرم گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

ترکاشوند بابیان اینکه حضرت زهرا (س) در پیشگاه خداوند از جایگاه و مقام بلندمرتبه‌ای برخوردار است گفت: حضرت زهرا (س) و بر اساس آنچه در حدیث و روایات آمده است ایشان از کرامت و شأن و منزلت زیادی برخوردار است.

وی اظهار داشت: اتفاقاتی که در طول زندگی کوتاه اما سرتاسر نور آن حضرت اتفاق افتاد باعث شد ابعاد شخصیتی ایشان و نحوه برخورد حضرت زهرا (س) با مصائب و مشکلات برای همیشه تاریخ به الگویی مثال‌زدنی تبدیل شود.

این استاد حوزه افزود: دفاع ایشان از حریم ولایت به همه ما در همه عصرها و دوران آموخت که تنها راه نجات جامعه اسلامی و به عزت رسیدن مردم جامعه در حمایت از ولایت است.

وی گفت: از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی زندگی بانوی بزرگ اسلام دفاع ایشان از حریم ولایت امیرمومنان علی (ع) و خطبه مشهور فدکیه آن حضرت است.

ترکاشوند با اشاره به خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) عنوان کرد: برای درک بهتر شرایط زندگی حضرت زهرا باید ابتدا تصویری از جامعه آن روزهای مکه در ذهن متبادر کنیم به‌طوری‌که شرایط در آن زمان طوری بود که حضرت زهرا (س) است که درمی‌یابد مردم از چه هدایت و بینه‌ای محروم شدند و از وجود سرشار از هدایت علی (ع) که با نور خویش راه حق را به همگان نشان می‌داد، محروم شدند.

وی ادامه داد: جامعه از کسی که به فرموده زهرا (س) اگر زمام امور در دست او قرار می‌گرفت، امت را به سهولت در مسیر هدایت و سعادت قرار می‌داد و به مقصد می‌رساند و کمترین حقّی از کسی ضایع نمی‌شد، محروم شد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به شرایط سیاسی اجتماعی مدینه هنگام رحلت رسول خدا (ص) گفت: رسول خدا (ص) از آغاز بعثت خویش تا واپسین روزهای حیات شریفش، در هر فرصت مناسبی ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) را به مسلمانان گوشزد کرد.

وی گفت: بعد از رحلت رسول خداوند و موضوعاتی که بر سر خلافت پیش آمد؛ در میان حامیان امام علی (ع) یک چهره بود که هم چون خورشید می‌تابید و نور می‌داد و آن، وجود زهرای اطهر (س) بود؛ زهرایی که رسول خدا (ص) او را برای روزهای تنهایی علی (ع) ذخیره کرده بود.

ترکاشوند افزود: حضرت زهرا (س) با خصوصیات منحصربه‌فرد و به‌عنوان الگویی برای زنان همه عالم همه وجودش وقف اسلام و ولایت بود و درراه دفاع از ولایت استوار و باصلابت بود.

وی گفت: حضرت زهرا (س) ازیک‌طرف با روشنگری‌ها و بیان حقایق مردم را بیدار و هوشیار و از سوی دیگر خطرات بزرگی را که اسلام و مسلمانان را تهدید می‌کرد، به مردم گوشزد می‌کرد.

این کارشناس مذهبی بابیان این نکته که حضرت زهرا (س) که در زمان حیات پدر، هیچ‌گاه در یک اجتماع عمومی و همگانی سخن نگفته و علم و حلم و کمالش، بر مردم آشکارنشده بود، با سخنرانی در مسجد، آن‌چنان دریای حکمت و معرفت از کلامش جوشید که در طول تاریخ از هیچ زنی چنین حکمت و معرفتی دیده نشده است.

ترکاشوند افزود: خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) یکی از نمونه‌های دفاع حضرت از شأن و جایگاه ولایت حضرت علی (ع) است و برای همه ما این دفاع از ولایت به‌عنوان الگوی سعادت‌بخش جامعه حاوی پیام و درس‌های مهمی است.

این کارشناس مذهبی افزود: زنان جامعه ما نیز می‌توانند با بهره‌مندی از فضایل حضرت زهرا (س) به چنان فضیلت و جامعیتی دست یابند که در دامان پاک خود انسان‌های وارسته و شایسته در دفاع از ولایت را پرورش داده و تربیت کنند.

وی در پایان گفت: امروز زنان جامعه ما نیز باید از حضرت فاطمه زهرا (س) به‌عنوان الگویی از رفتار، سیره عملی دفاع از اسلام و اخلاق حسنه ایشان درس زندگی بیاموزند.

انتهای پیام/

478625

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما