تازه های سایت

کد مطلب: 29820
15. اسفند 1395 - 13:16
شهردار نهاوند از آغاز طرح جمع‌آوری و ساماندهی دست‌فروشان و احداث بازارچه نوروزی در منطقه دوخواهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امیررضا یوسفیان با اشاره به برنامه های شهرداری نهاوند در ایام سال جدید گفت: به دلیل ناآشنایی با مصادیق فرهنگ شهروندی و شهرنشینی افرادی هستند که با استفاده نامتعارف از معابر عمومی، بخش قابل‌توجهی از حقوق شهروندان را با ایجاد سد معبر تضییع می‌کنند.

وی اظهار داشت: شهرداری موظف است برای تأمین آرامش و زیبایی چهره شهر نسبت به جمع‌آوری دست‌فروشانی که بساط خود را در معابر شهری پهن کرده و به فروش اجناس خود می‌پردازند، اقدام کند.

شهردار نهاوند افزود: با توجه به تبصره یک بند 2 ماده ۵۵ قانون شهرداری، هرگونه استفاده و اشغال معابر عمومی، خیابان‌ها و پیاده‌روها به‌عنوان کسب و یا هرگونه استفاده دیگر ممنوع است.

یوسفیان ازآنجاکه فعالیت و کسب‌وکار دست‌فروشان همواره موجبات ایجاد مشکلات ترددی در معابر و مسیرهای شهری برای شهروندان می‌شود و با توجه به این‌که این مشکل در روزهای پایانی سال و در آستانه عید به‌ویژه در محدوده مرکزی شهر رو به فزونی می‌گذارد، شهرداری نهاوند به‌منظور رفع این مشکل از یک‌سو و فعالیت و کسب‌وکار دست‌فروشان از سوی دیگر، اقدام به ایجاد و راه‌اندازی بازارچه موقت نوروزی در خیابان دوخواهران نموده است تا از این طریق در راستای کاهش مشکلات ترافیکی و نیز عبور و مرور شهروندان گام بردارد.

وی درعین‌حال با تأکید بر اینکه هرگونه سد معبر و ایجاد مانع و مزاحمت در معابر عمومی از سوی افراد خلاف مقررات و مشمول برخورد قانونی است، از آماده‌سازی اکیپ‌های گشت و کنترل ویژه شهرداری برای اعمال نظارت در این خصوص خبر داد

شهردار نهاوند گفت: هرگونه فعالیت دست‌فروشان در معابر شهری و نیز سد معبر افراد خلاف ضوابط شهرسازی بوده و شهرداری ضمن برخورد جدی با عوامل سد معبر، نسبت به جمع‌آوری و رفع آن‌ها به‌منظور حفظ آرامش و نظم عمومی اقدام جدی و قاطع خواهد نمود.

وی بابیان اینکه یکی از دغدغه‌های شهرداری در روزهای پایانی سال، سد معبر توسط دست‌فروشان و فروشندگان دوره‌گرد است، گفت: این روش غلط اقتصادی، ضمن جلوگیری از تردد آسان شهروندان در معابر سبب بروز خلل بصری و نابسامانی فضای شهر می‌شود.

یوسفیان در پایان اظهار داشت: خیابان دوخواهران در نظر گرفته‌شده جهت فعالیت دست‌فروشان است که با این اقدام فروشندگان می‌توانند بساط خود را در محل‌های تعیین‌شده در معرض فروش گذاشته و با تبعیت از قوانین، نوروزی خوش را برای خود، خانواده‌هایشان و شهروندان رقم بزنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما