تازه های سایت

کد مطلب: 29810
13. اسفند 1395 - 15:18
دبیر اتاق تعاون استان همدان گفت: قرارداد واردات 200 تن گوشت به استان همدان از ارمنستان به ارزش هر کیلو 25 هزار تومان منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، رحمان نادی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان همدان با بیان اینکه استان همدان صادر و واردکننده دام است،گفت: 11 شرکت در سطح کشور برای واردات و صادرات فعال هستند.

وی اظهار داشت: در این راستا شرکتی که در نهاوند واقع شده قرارداد واردات 200 تن گوشت ‌نر 18 ماهه را از ارمنستان به قیمت 25 هزار تومان منعقد کرده است.

وی با اشاره به اعزام هیئت تجاری همدان به عراق اظهار داشت: جمع صادرات حاصل از قراردادهایی این سفر تجاری به ارزش 38 میلیون و 867 هزار دلار برآورد شده است که نسبت به سفر قبلی در سال گذشته 100 درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به مشکلات مبادلات مالی در عراق افزود: امسال 100 میلیون دلار قرارداد داشتیم که به دلیل مسائل مالی بانک‌های عراق عملی نشده است.

دبیر اتاق تعاون استان همدان بیان کرد: کشور عراق 6 بانک دولتی دارد که پول مردم را از زمان حضور گروه داعش پس نمی‌دهد و بر این اساس بازرگانان نیز پول‌ها را به صورت نقدی نزد خود نگه ‌می‌دارند.

وی تصریح کرد: بازرگانان عراقی چک‌های تضمینی یک میلیون دلاری می‌دهند که متأسفانه در بانک‌های ایران قابلیت نقد شدن ندارد که اگر چک‌ها وصول شود 40 میلیون دلار از قرارداد صادرات پوشاک و منسوجات درآمد حاصل می‌شود.

نادی با اشاره به وضعیت بحرانی در عراق عنوان کرد: شمال کشور عراق هشت ماه است که حقوق کارکنان دولت را نداده‌اند و مدارس عراق تعطیل است و نیروهای آسایش عراق نیز مبلغی از حقوق خود را دریافت کردند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما