تازه های سایت

کد مطلب: 29728
6. اسفند 1395 - 12:20
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نهاوند گفت: امسال در نهاوند ۱۶ شرکت تعاونی با هدف ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی با گرایش‌های مختلف اقتصادی و رویکرد حضور بخش عمومی و مردمی تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، جلال غیاثوند با اعلام این خبر اظهار داشت: امسال زمینه فعالیت 16 تعاونی در حوزه خدماتی، کشاورزی، فرش دستباف و تراش روی سنگ‌های زینتی با هدف ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی با گرایش‌های مختلف اقتصادی و رویکرد حضور بخش عمومی و مردمی تشکیل شده است و این تعداد تعاونی حداقل 350 فرصت شغلی در شهرستان نهاوند ایجاد کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در شهرستان نهاوند 411 تعاونی زیرپوشش داریم که از این تعداد تعاونی حدود 140 تعاونی فعال و در دست اجرا هستند.

غیاثوند افزود: اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نهاوند امسال 9 کارگاه آموزشی «قوانین و مقررات کارآفرینی» شامل یک هزار و 548 نفرساعت برای شرکت‌های تعاونی و موسسات اقتصادی تحت نظارت در مراکز آموزش عالی، اداری و شرکت‌های تعاونی شهرستان برگزار کرده است.

وی عنوان کرد: اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نهاوند برای تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد و تولید ثروت، بهره‌وری، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری تلاش بسیار داشته است و در این زمینه با حمایت تسهیلاتی از چهار شرکت تعاونی شهرستان، ایجاد اشتغال قابل توجهی انجام گرفته است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نهاوند به توسعه صادرات در تعاونی‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته برای توسعه صادرات در شهرستان نهاوند توسط شرکت کشت و صنعت آناهیتا 42 میلیون دلار انعقاد قرارداد شده است و امسال نیز در این راستا حداقل 25 هزار دلار انعقاد قرارداد شده است.

وی بیان کرد: به منظور حمایت از تولید، کار، کالا و سرمایه ایرانی و داخلی در شرکت‌های تعاونی و خصوصی تحت نظارت دو مورد جشنواره تعاونی‌های برتر و کارآفرینان برتر برای معرفی توانمندی‌های واحدهای شهرستانی در نهاوند برگزار شد و در این زمینه پنج شرکت از واحدهای تحت نظارت معرفی و از آنها قدردانی شده است.

غیاثوند اظهار داشت: برای بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی شهرستان نهاوند و تعیین تکلیف مشکل چند واحد تولیدی امسال کارگروه تسهیل واحدهای تولیدی و اقتصادی با حضور رؤسای بانک‌های عامل استان و شهرستان در شهرستان نهاوند برگزار شد و خوشبختانه مشکل چند واحد تولیدی تعیین تکلیف شد.

وی تصریح کرد: همچنین اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نهاوند امسال به منظور ترویج فرهنگ تعاون، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی چندین همایش و تورهای علمی- ترویجی در شهرستان برگزار کرده است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما