تازه های سایت

کد مطلب: 29702
3. اسفند 1395 - 9:18
مدیر حوزه علمیه معصومیه نهاوند از آغاز ثبت‌نام حوزه علمیه جهت تحصیل در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، معصومه بحیرایی بابیان این خبر اظهار داشت: نظام آموزشی تربیتی حوزه علمیه خواهران با حفظ اصول اساسی حوزه‌های علمیه تشیع متناسب با ویژگی‌های اختصاصی بانوان و نیازهای جامعه طراحی‌شده است.

وی درباره طراحی نظام تحصیلی حوزه علمیه خواهران گفت: دوره‌های تحصیلی این حوزه کوتاه‌مدت و هدفمند است و اهداف کلان آن که انتظار می‌رود در مقاطع و مراحل مختلف تحقق یابد بدین شرح است؛ تربیت خواهران دین‌شناس، صاحب‌نظر، متخلق به اخلاق اسلامی، توانمند در تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی تدریس، تحقیق، تألیف، مدیریت فرهنگی پاسخگو به نیازهای علمی و اخلاقی بانوان است.

مدیر حوزه علمیه معصومیه نهاوند افزود: تحصیل در حوزه علمیه خواهران در مقاطع مختلفی انجام می‌پذیرد، مقطع اول دوره عمومی سطح دو که برابر با مدرک کارشناسی سایر دانشگاه‌ها است، مقطع دوم دوره عالی یا کارشناسی ارشد و در دوره سوم و چهارم دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی برابر با دکتری و فوق دکتری است.

وی بستر و محیط حوزه را مکانی مناسب جهت تحصیل بانوان و علاقه‌مندان به معارف دینی بیان کرد و گفت: ثبت‌نام از خواهران علاقه‌مند به تحصیل در این حوزه از 10 بهمن‌ماه برای برادران و از 15 بهمن برای خواهران آغازشده است و تا 15 فروردین 96 ادامه دارد و داوطلبان علاقه‌مند باید برای دریافت دفترچه ثبت‌نام به‌صورت حضوری به حوزه خواهران و یا به وبگاه اینترنتی www.whc.ir مربوط به مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران مراجعه نمایند.

بحیرایی درباره شیوه‌های سنجش داوطلبان نیز اظهار داشت: سوابق علمی دوره متوسطه (معدل کل) به‌عنوان معیار سنجش سطح علمی جایگزین آزمون کتبی ورودی شده است و برای هریک از رشته‌های تحصیلی ضریب خاصی در نظر گرفته‌شده است.

وی درباره دوره‌های آموزشی مختلف در حوزه علمیه خواهران عنوان کرد: دوره حضوری تمام‌وقت، پاره‌وقت و نیمه‌حضوری به‌عنوان سه دوره مختلف برای علاقه‌مندان به تحصیل در این‌گونه مراکز است که هرکدام دارای شرایط و قوانین خاص می‌باشند.

مدیر حوزه علمیه معصومیه نهاوند گفت: علاوه بر قبولی و کسب امتیاز در سنجش علمی طی سایر مراحل نظیر مصاحبه، تحقیقات محلی ازجمله شروط ورود به حوزه‌های خواهران است.

همچنین ثبت‌نام حوزه‌های علمیه برادران نیز در این زمان انجام می‌شود.

برادران علاقه‌مند به ثبت‌نام در حوزه می‌توانند تا تاریخ 15 فروردین سال 96 با مراجعه به محل حوزه علمیه امام خمینی (ره) نهاوند واقع در میدان شریعتی، راسته میرزا آقا نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

خواهران علاقه‌مند نیز برای ثبت‌نام می‌تواند تا پایان مهلت ثبت‌نام به حوزه علمیه معصومیه نهاوند واقع در انتهای مصلا نماز جمعه این شهرستان اقدام کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما