تازه های سایت

کد مطلب: 29632
28. بهمن 1395 - 10:51
فرمانده سپاه استان همدان گفت: سردار جانباز حاج میرزا محمد سلگی افتخار استان همدان و تبلور و تجلی ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی مردم شهرستان نهاوند است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سردار غلامعلی ابوحمزه در مراسم تجلیل از مجاهدت‌ها و فداکاری‌های سردار جانباز حاج میرزا محمد سلگی از رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس در جمع پیشکسوتان جبهه و جنگ شهرستان نهاوند گفت: شهرستان نهاوند باوجود داشتن شخصیت‌های بزرگواری مانند شهید آیت الله حیدری و آیت الله قدوسی و رزمندگانی دلاور نقش مهمی در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی داشت.

وی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان غیور نهاوند رشادت‌های بی‌نظیری از خود نشان دادند و تقدیم بیش از 850 شهید از این شهرستان به‌خوبی نشان می‌دهد مردم نهاوند همیشه درصحنه بودند.

فرمانده سپاه استان همدان با اشاره به تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب خاطرات رزمنده و جانباز نهاوندی گفت: سردار حاج میرزا محمد سلگی از رزمندگان و جانباز سرافراز شهرستان نهاوند است که افتخار استان همدان و شهرستان نهاوند است.

وی گفت: سردار سلگی تبلور و تجلی فداکاری، ایثار و ازخودگذشتگی مردم ولایتمدار نهاوند و همه رزمندگان دوران دفاع مقدس است که رهبر معظم انقلاب پس از مطالعه کتاب خاطرات ایشان با عنوان "آب هرگز نمی‌میرد " بر این کتاب تقریظ نوشتند.

ابوحمزه بیان داشت: جملاتی که رهبر معظم انقلاب در تقریظ این کتاب نوشتند بسیار مهم است و این نشان‌دهنده فداکاری و ازخودگذشتگی سردار سلگی است که نه‌تنها خود بلکه چندین نفر از برادران خود را نیز به رفتن به جبهه تشویق می‌کند.

 

 

وی عنوان کرد: این جانباز سرافراز در دوران دفاع مقدس نقش ویژه‌ای در لشکر انصارالحسین (ع) استان همدان و بسیج نیروی‌های نهاوند داشتند و استان همدان به داشتن چنین رزمنده‌ای افتخار می‌کند.

فرمانده سپاه استان همدان گفت: کتاب خاطرات سردار حاج میرزا سلگی بسیار ارزشمند است و باید به بهترین شکل برای خواندن این کتاب تبلیغ شود چون نکات بسیار ارزشمندی در این کتاب وجود دارد.

ابوحمزه اظهار داشت: باید این کتاب به نسل جوان جامعه معرفی شود و سردار سلگی را به‌عنوان الگویی برای نسل جوان جامعه معرفی کنیم.

در ادامه این مراسم امام‌جمعه نهاوند گفت: سردار حاج میرزا سلگی جانباز سرافرازی است که با حضور درصحنه‌های جنگ تحمیلی نام نهاوند را پرآوازه کرد و همه‌چیزش را خالصانه درراه پیروزی انقلاب تقدیم کرد.

حجت‌الاسلام مغیثی افزود: سردار سلگی رزمنده‌ای دلاور و فرمانده ای شجاع و باایمان و مومن است که در همه مراحل برای رضای خدا کار می‌کند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب خاطرات حاج میرزا سلگی بسیار اتفاق مهمی است و باید مطالعه این کتاب را در بین جامعه ترویج کنیم.

در پایان این مراسم با حضور سردار ابوحمزه، سردار حاج مهدی ظفری مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان همدان، امام‌جمعه و فرمانده سپاه نهاوند از مجاهدت‌های سردار جانباز حاج میرزا سلگی تقدیر شد و تعدادی از کتاب‌های خاطرات وی که به تقریظ رهبر معظم انقلاب رسیده است؛ در بین پیشکسوتان جبهه و جنگ نهاوند توزیع شد.

 

1180520

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما