تازه های سایت

کد مطلب: 29617
27. بهمن 1395 - 8:27
با هدف بهسازی و ارتقاء سطح کیفی مناطق شهری جلسات ستاد بازآفرینی به‌صورت مستمر در شهرداری نهاوند برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گرو، مدیر ستاد بازآفرینی شهری استان همدان در این جلسه که با حضور شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر نهاوند و روسای ادارات برگزار شد، گفت: دبیرخانه ستاد بازآفرینی باهدف تهیه و تدوین چارچوب فعالیت‌ها و پیگیری و نظارت مستمر بر حسن اجرای مصوبات و تصمیمات ستاد در راستای اجرایی نمودن اهداف و سیاست‌های سند ملی بازآفرینی شهری فعالیت می‌کند.

قرائی در ادامه هدایت و نظارت بر تهیه برنامه‌ها، اجرای طرح‌ها و برنامه‌های بازآفرینی محدوده باهدف احیاء، بهسازی و نوسازی مناطق منفصل شهری از مهم‌ترین وظایف ستاد بازآفرینی بیان کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی و تشکیل کمیته‌های تخصصی ستاد شامل کمیته ساماندهی کالبدی – زیرساختی، کمیته توانمندسازی اجتماعی – فرهنگی، کمیته توانمندسازی اقتصادی و مشارکت مردمی، کمیته امنیتی و حقوقی و تهیه و تدوین برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، تبلیغی، ترویجی، پژوهشی و اطلاع‌رسانی در دستور ستاد بازآفرینی قرار دارد.

وی هماهنگی بین مشاورین طرح‌های فرادست (طرح‌های جامع و تفضیلی) با مشاورین طرح‌های بازآفرینی شهری جهت در نظر گرفتن ساکنین سکونتگاه‌های غیررسمی در نظام برنامه‌ریزی شهر نهاوند را از مهم‌ترین دستاوردهای ستاد بازآفرینی برشمرد و گفت: جذب اعتبارات برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های بازآفرینی پایدار شهری از طریق شورای برنامه‌ریزی توسعه شهرستان و استان، دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری، دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری در سطح ملی از دیگر وظایف مهم این ستاد است.

وی بابیان اینکه اولویت نخست ستاد بازآفرینی شهری، بهسازی مناطق منفصل شهری است گفت: این جلسات به‌صورت مستمر برگزار می‌شود.

در ادامه این جلسه شرکت مشاور طرح به ارائه گزارش مرحله دوم طرح بازآفرینی شهری پایدار در خصوص سکونتگاه‌های غیررسمی سه محله شاطر آباد-جوادیه و دستغیب پرداخت.

شهردار نهاوند بعد از ارائه گزارش مشاور نقاط قوت و ضعف طرح را موردبررسی قرارداد و خواستار رفع معایب این طرح شد.

امیررضا یوسفیان خواستار تدوین برنامه‌های عملیاتی در راستای طرح مذکور شد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جامعه هدف این طرح شامل محلات جوادیه، دستغیب، شاطر آباد است بایستی مشاور بااطلاع رسانی دقیق تمامی مدیران ذی‌ربط را درگیر طرح نماید تا مدیران نیز در جریان اقدامات زیرساختی در این طرح باشند.

وی با اشاره به اینکه عدم هماهنگی لازم بین برنامه‌ها و اقدامات نهادهای گوناگون دخیل در طرح‌های توسعه شهری یکی از مهم‌ترین چالش‌ها می‌تواند باشد، گفت: در حقیقت هدف اصلی در تنظیم طرح توسعه یکپارچه فضایی هم‌راستا و همگرا کردن اقدامات دستگاه‌ها در چارچوب استراتژی‌های توسعه شهری است.

یوسفیان در پایان از شرکت مشاور خواستار انجام اقدامات ارزنده در ستاد بازآفرینی شهری نهاوند شد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما