تازه های سایت

کد مطلب: 29555
21. بهمن 1395 - 9:02
رئیس اداره آموزش‌وپرورش نهاوند گفت: درحالی‌که قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بیشتر مردم بی‌سواد بودند ولی به برکت انقلاب اسلامی هم‌اکنون در کل کشور 98 درصد مردم باسواد هستند.

هادی سلگی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ کشورمان باعث شکوفا شدن استعدادها و استفاده از توانمندی‌های داخلی در ابعاد مختلف شد و کشور را در مسیر رشد و توسعه قرارداد.

وی اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی نیروهای درونی و ظرفیت‌های داخلی فرصت بروز توانمندی‌ها را پیدا کردند و با اقدامات جهادی از همان روزهای اول انقلاب سعی در محرومیت‌زدایی و توسعه در ابعاد مختلفی علمی داشتند.

رئیس آموزش‌وپرورش نهاوند افزود: انقلاب اسلامی به‌عنوان حرکتی مردمی توانست تحت رهبری امام راحل حکومتی تادندان‌مسلح و وابسته را سرنگون و نظام الهی را جایگزین آن کند.

وی به بیان عوامل پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: سه عنصر مهم در انقلاب اسلامی مردم، رهبری و وحدت کلمه بین مردم بود که باعث پیروزی انقلاب شد و امروز هم همین عوامل باعث تداوم آن است.

سلگی افزود: به همین دلیل است که دشمن برای نابودی انقلاب این سه اصل اساسی را همواره هدف قرار می‌دهد تا بتواند به خواسته‌های خود برسد اما مردم با وحدت و تبعیت از رهبری توطئه‌های آنان را خنثی می‌کند.

وی در رابطه با خدمات و دستاوردهای 37 ساله نظام اسلامی گفت: باوجود تمامی کارشکنی‌ها و توطئه‌های دشمنان، نظام اسلامی همچنان دستاوردهای چشمگیری را در ابعاد مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی داشته و در عرصه‌های مختلف در رده‌های برتر جهانی قرار دارد.

 

1169512

 

رئیس آموزش‌وپرورش نهاوند با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش آموزش‌وپرورش اظهار داشت: باروی کار آمدن نظام اسلامی وضعیت سوادآموزی و تحصیل علم دگرگون شد و موقعیت برابری برای همه مردم ایجاد شد.

وی افزود: در نظام گذشته وضعیت سوادآموزی به‌گونه‌ای بود که از زنان جامعه میزان 56 و مردان میزان 40 درصد بی‌سواد مطلق بودند که این رقم بسیار رقم بالایی بود و نشان‌دهنده سطح پایین آموزش همگانی در رژیم پهلوی است.

سلگی عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در حال حاضر میزان باسوادی به 98 درصد رسیده و امکانات لازم برای همه افراد فراهم‌شده است و روزبه‌روز کیفیت آموزش نیز بهبود می‌یابد.

وی گفت: در رژیم پهلوی فقط 40 آموزشگاه در سطح شهرستان نهاوند وجود داشت اما بعد از انقلاب اسلامی مدارس زیادی احداث شد و در حال حاضر 280 آموزشگاه در شهرستان نهاوند وجود دارد.

رئیس آموزش‌وپرورش نهاوند افزود: علاوه بر این کیفیت مدارس پس از انقلاب با قبل از انقلاب قابل‌مقایسه نیست به‌گونه‌ای که مدارسی که احداث می‌شود از استانداردهای لازم و امکانات لازم برخوردار است.

 

 

وی بیان داشت: در حال حاضر بیش از 24 هزار نفر دانش‌آموز در مدارس شهرستان نهاوند تحصیل می‌کنند و همه مسئولان سعی می‌کنند تا کیفیت تجهیزات و شرایط آموزشی را بهبود ببخشند.

علیرضا حیدری رئیس اداره سوادآموزی نهاوند نیز در این مورد گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نهضت سوادآموزی اقدامات همه‌جانبه‌ای برای باسواد کردن مردم صورت گرفت و به‌سرعت در مناطق مختلف و محروم کار سوادآموزی آغاز شد.

وی اظهار داشت: با پالایشی که انجام‌شده است تعداد افراد بی‌سواد در شهرستان نهاوند به‌طور چشمگیری کاهش‌یافته است چون اقدامات خوبی در این زمینه انجام‌شده است.

رئیس اداره سوادآموزی نهاوند افزود: در سال جاری شهرستان نهاوند به دلیل تلاش‌ها برای ریشه‌کنی بی‌سوادی موفق شد رتبه سوم استان همدان را کسب کند و باید با همه توان تلاش کنیم تا بتوانیم بی‌سوادی را ریشه‌کن کنیم.

وی گفت: در سال جاری این اداره علاوه بر تحقق سهمیه‌ای که به این شهرستان داده‌شده است موفق شده 370 نفر بی‌سواد را مشغول به تحصیل کند و 60 نفر را بیشتر از سهمیه به کلاس‌های سوادآموزی بیاورد که این توفیقات به برکت انقلاب اسلامی است.

حیدری اظهار داشت: امیدوارم با تلاش‌های همه دستگاه‌های مرتبط نهاوند موفق شویم به‌زودی همه افراد جامعه را باسواد کنیم.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما