تازه های سایت

کد مطلب: 29364
6. بهمن 1395 - 8:50
امام‌جمعه نهاوند گفت: اجرای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر از بروز آسیب‌های اجتماعی تا حدود زیادی جلوگیری می‌کند و وظیفه همه است که به این موضوع مهم توجه کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان نهاوند با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان در محل سپاه شهرستان نهاوند برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی امام‌جمعه نهاوند در این ستاد گفت: اگر در جامعه‌ای امربه‌معروف و نهی از منکر به‌خوبی اجرا شود و همه افراد در اجرای این فریضه الهی مسئولیت‌پذیر باشند بسیاری از منکرات رایج از بین می‌روند.

وی اظهار داشت: در دین مبین اسلام به اجرای فریضه امربه‌معروف بسیار تأکید شده است که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت این فریضه است و روایات متعددی در این زمینه وجود دارد.

امام‌جمعه نهاوند افزود: بروز بعضی منکرات در شهرستان نهاوند باید توسط مسئولان ریشه‌یابی شود و برای حل کردن آن‌ها تدابیری اتخاذ شود تا مردم اثرات اجرای امربه‌معروف را در جامعه ببینند.

وی گفت: باید اجرای این فریضه را از خودمان شروع کنیم تا بتوانیم به دیگران هم منتقل کنیم چون زمانی که مثلاً یک مسئول به اجرای امربه‌معروف اهتمامی ندارد نیروهای تحت امر او هم به این امر مبادرت نمی‌کنند.

در ادامه این جلسه سرهنگ کامران کریمی فرمانده سپاه نهاوند گفت: اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه هر مسلمانی است و اگر همه افراد جامعه در مقابل یک منکر تذکر دهند قطعاً اثرگذار خواهد بود.

وی اظهار داشت: ستاد امربه‌معروف نهاوند به‌صورت مرتب جلسات را برگزار می‌کند و مصوباتی هم داشته است که در هر جلسه مصوبات جلسات قبل و اقداماتی که برای اجرای مصوبات انجام‌شده است توسط دستگاه‌های مربوطه قرائت می‌شود.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: مصوبات ستاد امربه‌معروف نهاوند لازم‌الاجرا است و دستگاه‌های مختلف برای برخورد با منکرت رایج در شهر باید با این ستاد همکاری داشته باشند که تاکنون این‌طور بوده است.

کریمی اظهار داشت: یکی از اقدامات این ستاد تشکیل شوراهای احیای امربه‌معروف در سطح ادارات نهاوند است که تاکنون اکثر ادارات نهاوند این شورا را تشکیل داده‌اند و مصوبات را به ستاد شهرستانی گزارش می‌دهند.

وی گفت: باید آثار اجرای امربه‌معروف در جامعه محسوس باشد و دستگاه‌های مختلف شهرستان در راستای همگانی کردن این فریضه اقدام و تلاش کنند تا هر چه بیشتر امینت روانی جامعه تأمین شود.

در ادامه این ستاد سید رضا سلامتی معاون فرماندار نهاوند نیز با مهم خواندن احیای امربه‌معروف در جامعه به آثار و برکات احیای این فریضه اشاره کرد و گفت: ایجاد امنیت روانی و فردی و داشتن جامعه‌ای سالم از نتیجه‌های اجرای امربه‌معروف است.

وی اظهار داشت: همه دستگاه‌های شهرستان نهاوند باید برای اجرای مصوبات این ستاد تلاش کنند و در تشکیل و برگزاری جلسات شورای امربه‌معروف در ادارات اهتمام داشته باشند.

معاون فرماندار نهاوند افزود: با همکاری ادارات مختلف تاکنون منشور عفاف و حجاب در بیشتر ادارات نهاوند نصب‌شده است و باید کاری کنیم که نگاه جامعه به فریضه امربه‌معروف تغییر کند.

سلامتی گفت: همگانی کردن امربه‌معروف و داشتن راهکارهای مناسب برای پیاده کردن این فریضه دو مقوله بسیار مهمی هستند که همگی باید به آن‌ها توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما