تازه های سایت

کد مطلب: 29312
3. بهمن 1395 - 9:44
رئیس اداره آبفار شهرستان نهاوند گفت: کیفیت آب آشامیدنی روستاهای شهرستان نهاوند با نظارت شبکه بهداشت شهرستان به صورت مداوم کنترل می شود و خوشبختانه تمام منابع آب آشامیدنی روستاهایاین شهرستان سالم و بدون آلودگی هستند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مجتبی حسین‌آبادی با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی گاماسیاب نهاوند از سال ۹۰ آغاز شد و برای بهره‌برداری کامل از این مجتمع به ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این پروژه با ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تاکنون ۶ روستا زیر پوشش این مجتمع قرار گرفته است.

حسین‌آبادی افزود: این مجتمع قرار است ۱۹ روستای بخش مرکزی  را با بیش از  ۱۸ هزار نفر جمعیت روستایی که معادل ۴۲ درصد جمعیت بخش مرکزی است را زیر پوشش قرار دهد و با احداث این مجتمع منابع آب‌های زیرزمینی حفاظت و مدیریت می‌شوند.

وی عنوان کرد: در صورتی که اعتبار لازم و مورد نیاز این مجتمع تأمین شود سال ۹۶ پروژه به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

حسین‌آبادی تأکید کرد: با بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی گاماسیاب آب سراب پس از تصفیه کامل با ۴۳ کیلومتر خط انتقال به ۱۹ روستای شهرستان می‌رسد که این مسئله مدیریت بیشتر منابع آبی را در پی خواهد داشت.

سرپرست اداره آبفار نهاوند به مجتمع‌های آب‌رسانی نهاوند اشاره کرد و اظهار داشت: در شهرستان نهاوند هشت مجتمع آبرسانی وجود دارد که این مجتمع‌ها شامل مجتمع آبرسانی زرین باغ، مجتمع آبرسانی محمودیه، دهنو علیا، شهرک، فارسبان، گاماسیاب، کرک علیا و چناری هستند که تعدادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری و تعدادی نیز در دست اجرا قرار دارند.

حسین‌آبادی تصریح کرد: کل مجتمع‌های آبرسانی شهرستان نهاوند ۵۰ درصد جمعیت زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی را خدمات‌رسانی می‌کنند که ۶۲ روستا را شامل می‌شود.

وی با اشاره به مزایای مجتمع‌های آبرسانی گفت: جلوگیری از پراکندگی تأسیسات و تمرکز آنها در یک محل، استفاده از ابزار و تأسیسات جدید برای جلوگیری از مصرف بی رویه و برداشت بیش از حد از منابع زیرزمینی و تأمین پایدار آب روستاها از مهم‌ترین مزایای مجتمع‌های آبرسانی هستند.

حسین‌آبادی افزود: همچنین برای گندزدایی مجتمع آبرسانی گاماسیاب یک دستگاه الکترولیز نمک طعام خریداری و نصب شده است که این دستگاه کیفیت کار گندزدایی را افزایش می‌دهد و از لحاظ بهداشتی نوع ارتقا یافته دستگاه های گندزدایی است.

رئیس اداره آبفار شهرستان نهاوند عنوان کرد: کیفیت آب آشامیدنی روستاهای شهرستان نهاوند با نظارت شبکه بهداشت شهرستان به صورت مداوم کنترل می شود و خوشبختانه تمام منابع آب آشامیدنی روستاهای شهرستان نهاوند سالم و بدون آلودگی هستند و در صورتی که آلودگی پیش بیاید منشأ آن شکستگی‌های شبکه های توزیع آب است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما