تازه های سایت

کد مطلب: 29297
2. بهمن 1395 - 12:13
مسئول روابط عمومی هلال‌احمر نهاوند گفت: در دو حادثه جداگانه 6 کوهنورد در ارتفاعات کوهستان گرین نهاوند و ارتفاعات شهر گیان نجات یافتند.

عباس ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، از نجات 2 کوهنورد گرفتار در یکی از دره‌های کوهستان گرین خبر داد و گفت: بر اساس گزارش مردمی دو کوهنورد آقا و خانم در دره صخره‌ای شماره 3 گرین گرفتارشده و احتمال هیپوترمی و سرمازدگی آن‌ها وجود داشت.

وی اظهار داشت: به همین دلیل تیم امداد هوایی و اکیپ امداد کوهستان جمعیت هلال‌احمر استان با توجه به نیاز به ابرازهای فنی و احتمال ضرورت اعزام بالگرد به حالت آماده‌باش درآمد.

مسئول روابط عمومی هلال‌احمر نهاوند افزود: هم‌زمان نیز 6 نفر از اعضای تیم کوهنوردی محلی و امداد و نجات شهرستان به موضوع ورود کردند و پس از تلاش و به‌کارگیری ابزارهای فنی موفق به رهاسازی و نجات کوهنوردان گرفتار شدند.

وی گفت: در این حادثه یکی از امدادگران محلی به علت سُرخوردگی از ناحیه سر دچار شکستگی و خونریزی شد که توسط اورژانس به بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان منتقل شد.

 ترکاشوند اظهار داشت: پس از نجات موفقت آمیز حادثه دیدگان عملیات به پایان رسید و خوشبختانه حال عمومی امدادگر مصدوم پس از جراحی سطحی از ناحیه سر، خوب گزارش‌شده است.

وی با اشاره به وقوع حادثه دیگری در ارتفاعات شهر گیان نهاوند گفت: در این حادثه 4 کوهنورد توسط امداد گران محلی نجات یافتند.

مسئول روابط عمومی هلال‌احمر نهاوند افزود: پس از دریافت گزارش از بخشدار گیان مبنی بر گرفتار شدن 4 کوهنورد اهل گیان در ارتفاعات صخره‌ای دره "ازمیره " هم زمان نیروهای محلی گیان و تیم متخصص کوهنوردی دوم نهاوند نیز برای اعزام به منطقه فراخوان شدند.

وی بیان داشت: با توجه به حضور و مدیریت بخشدار گیان در منطقه و حضور به‌موقع امدادگران محلی گیان قبل از حضور نیروهای های تخصصی؛ کوهنوردان گرفتارشده رهاسازی و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما