تازه های سایت

کد مطلب: 29252
29. دى 1395 - 8:25
فرمانده سپاه نهاوند گفت: با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک می‌شویم اسم بردن از اقتصاد مقاومتی مشکلات را حل نمی‌کند بلکه دستگاه‌ها باید گزارش دهند که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی چه اقدامات عملی انجام داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ کامران کریمی در همایش تعاون، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی شهرستان نهاوند که با حضور امام‌جمعه، فرماندار و مسئولان استانی و شهرستانی در کانون شهید باهنر نهاوند برگزار شد گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 89 موضوع اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان تنها راه برون‌رفت کشور از مشکلات اقتصادی مطرح کردند که تحقق این مهم دارای الزاماتی است.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در جمع کارآفرینان به تعریف اقتصاد مقاومتی و همچنین یکسری از الزامات آن پرداختند و اقتصاد مقاومتی را این‌گونه تعریف کردند؛ اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که بتواند در برابر فشارها و تحریم‌ها و خصومت‌ها و دشمنی‌ها سفت‌وسخت بیستد و درعین‌حال شاهد رشد و شکوفایی این اقتصاد مقاومتی باشیم.

فرمانده سپاه نهاوند افزود برای تحقق اقتصاد مقاومتی همه کارها باید به مردم واگذار شود و وابستگی به درامد نفتی کاهش یابد تا هم تولید داخلی افزایش یابد و هم موضوع اشتغال حل شود.

کریمی گفت: مدیریت مصرف و پرهیز از اسراف، استفاده از تولیدات داخلی، مدیریت جهادی و توجه به توانمندی و نیروهای داخلی ازجمله ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی بابیان اینکه تنها اسم بردن از اقتصاد مقاومتی مشکلات را حل نمی‌کند، عنوان کرد: چیزهایی که الآن عنوان می‌شود این‌ها اقتصاد مقاومتی نیست و کاش این همایش طوری برنامه‌ریزی می‌شد که با توجه به اینکه در انتهای سال قرار داریم؛ دستگاه‌ها می‌آمدند و گزارش می‌دادند که برای تحقق اقتصاد مقاومتی چه‌کار کرده‌اند و چه عملکردی داشته‌اند.

کریمی اظهار داشت: امروز بایستی هر دستگاه گزارش عملکرد می‌داد که در راستای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب که وظیفه همه ما اجرای دستورات ایشان است؛ چکار کرده‌اند و واقعاً الآن دیگر زمان این نیست که ما در حرف بگوییم اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بلکه باید نتیجه مشخص باشد.

فرمانده سپاه نهاوند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلاتی که استکبار جهانی برای انقلاب اسلامی ایجاد کرده اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان این کشور برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی به فکر ایجاد یک سری فتنه‌ها و دسیسه‌ها افتادند.

وی افزود: پشتیبانی از صدام برای حمله به ایران، فتنه‌های 78 و 88 و ترور شخصیت‌های انقلابی و دانشمندان هسته‌ای ازجمله این خباثت‌های دشمنان ملت ایران هستند که با هوشیاری مردم و هدایت‌های رهبر انقلاب از این توطئه‌ها سربلند خارج شدیم.

کریمی گفت: بعد از فتنه سال ۸۸ هم به بهانه‌ای فعالیت‌های هسته‌ای ایران مشکلاتی را به وجود آوردند و یکسری تحریم‌ها را علیه کشورمان آغاز کردند و در طول این مدت تعدادی از دانشمندان هسته‌ای را از طریق اقدامات تروریستی به بدترین نحو ممکن به شهادت رساندند.

فرمانده سپاه نهاوند اظهار داشت: تنها راه برون‌رفت از فشارها و تحریم‌ها و این وضعیت اقتصادی، اجرای اقتصاد مقاومتی است و چه خوب بود که به‌جای اینکه دست به دامن بیگانگان شویم این فرمایشات مقام معظم رهبری را به‌عنوان فتوا مدنظر قرار می‌دادیم و به آن عمل می‌کردیم.

وی عنوان کرد: عده‌ای راه‌حل مشکلات بیکاری و معیشت کشور را در مذاکره با امریکا می‌دانستند درحالی‌که طبق فرموده رهبر انقلاب هرکس به آمریکا اعتماد کند سیلی خواهد خورد چون آن‌ها با اصل انقلاب مشکل‌دارند.

 کریمی ادامه داد: بعد از اجرای برجام که طبق آن باید هر دو طرف به تعهداتشان عمل می‌کردند همه مردم دیدند که طرف مقابل نه‌تنها به تعهدات عمل نکرد بلکه تحریم‌ها را برای یک دوره 10 ساله دیگر تمدید کرد و این در حالی بود که ما به همه تعهدات خودمان عمل کردیم.

فرمانده سپاه نهاوند در بخش پایانی سخنانش به عملکرد این نهاد در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: سپاه شهرستان نهاوند از همان سال ۸۹ کارهای بسیار خوبی در این خصوص انجام داده که از آن جمله می‌توان به ایجاد اشتغال برای جوانان و محرومیت‌زدایی اشاره کرد.

وی بیان داشت: بسیج سازندگی با برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم کمک خوبی به دولت در راستای محرومیت‌زدایی داشته است و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز تسهیلات مناسبی به جوانان جویای کار اعطا کرده است.

کریمی افزود: در سال گذشته مبلغ ۳ میلیارد تومان به بسیجیان جویای کار با ارائه مدارکی از فنی و حرفه‌ای و اداره کار شهرستان تسهیلات اعطاشده و برای ۲۹۰ نفر شغل ایجادشده است.

وی گفت: امسال نیز تقریباً همین مبلغ در نظر گرفته‌شده است و تا به امروز برای ۲۵۰ نفر از جوانان جویای کار با ارائه تسهیلات، شغل ایجادشده است.

فرمانده سپاه نهاوند در پایان بابیان اینکه برنامه دیگری نیز در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم نهاوند در آینده‌ای نزدیک اجرایی می‌شود بیان داشت: در این طرح که از طرف بسیج سازندگی سپاه استان همدان به نهاوند ابلاغ‌شده است در دهستان خزل شرقی نهاوند باهدف محرومیت‌زدایی برنامه‌های عمرانی و اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما